اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید بر همکاری و مساعدت کشورهای همسایه برای تقویت صلح و ثبات در افغانستان

در دیدار سرپرست وزارت خارجه ازبکستان با وزیر امور خارجه ایران بر لزوم همکاری و مساعدت کشورهای همسایه برای تقویت صلح و ثبات در افغانستان تأکید شد.

تأکید بر همکاری و مساعدت کشورهای همسایه برای تقویت صلح و ثبات در افغانستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «بختیار سعیداف» سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان امروز (شنبه) ۲۰ اسفند ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره اهمیت مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف خصوصا ابعاد مرتبط با همکاری‌های اقتصادی، حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک و با توجه به خواست روسای جمهور دو کشور برای ارتقای روابط، بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های موجود برای این مهم تأکید کرد.

بختیار سعیداف سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از گسترش همکاری‌های فیمابین خصو صا در زمینه‌های ترانزیت، همکاری‌ها در حوزه اکو، حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی، از برنامه ریزی برای برگزاری سران کشورهای عضو اکو در تاشکند خبر داد و بر لزوم تقویت هماهنگی بین دو کشور در این خصوص تأکید کرد.

در این دیدار همچنین طرفین در خصوص آخرین وضعیت مناسبات سیاسی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی بین دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. 

شرایط افغانستان به عنوان همسایه مشترک دو کشور و تأکید طرفین بر لزوم همکاری و مساعدت کشورهای همسایه برای تقویت صلح و ثبات در این کشور، کریدورهای بین‌المللی حمل و نقل از جمله کریدور شمال - جنوب، موافقتنامه جدید تعرفه ترجیحی و تأکید بر لزوم ارتقای حجم تبادلات تجاری، از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و بختیار سعیداف در این دیدار بود.

وزیر حمل و نقل ازبکستان نیز که برای دیدار و گفت‌وگو با همتای ایرانی خود در جمع هیأت سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان به کشورمان حضور داشت، در این نشست هیأت ازبکستان را همراهی می‌کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول