اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تصویر غروب خورشید از مریخ

بالگرد «نبوغ» در 22 فوریه (سوم اسفند) در خلال چهل و پنجمین پرواز در سطح سیاره سرخ تصویری از غروب خورشید گرفته است.

تصویر غروب خورشید از مریخ

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس، هلیکوپتر نبوغ ناسا اخیراً برای چهل و پنجمین بار در آسمان مریخ پرواز و تقریباً 0.5 کیلومتر را طی کرد و در این فرآیند عکسی زیبا از غروب خورشید در سیاره سرخ گرفت.

نبوغ هنوز هم در حال انجام پروازهای کوتاه در اطراف دهانه جیزرو مریخ است و به جمع آوری اطلاعات بسیار فراتر از طول عمر عملیاتی خود ادامه می دهد. این بالگرد با مریخ نورد پرسی به سیاره سرخ ارسال شد و در فوریه 2021 (بهمن 1399) روی جیزرو فرود آمد.

نبوغ برای اولین بار دو ماه بعد از ارسال در آوریل 2021 (فروردین1400) پرواز کرد و فراتر از انتظارات ناسا، مأموریت آن گسترش یافت تا در جستجوی نشانه‌هایی از حیات در مریخ و جمع‌آوری نمونه خدمت کند. این بالگرد اکنون در مجموع 46 بار به اندازه 10.1 کیلومتر پرواز کرده است.

 

 

این عکس، خورشید را نشان می‌دهد که کمی بالای افق تپه‌ها در دوردست رخ می نماید و در 714مین روز مریخی توسط نبوغ شکار شده است. پرتوهایی که در سراسر عکس می‌درخشند به روشن کردن منظره ای از شن‌ و سنگ‌ها در داخل دهانه جیزرو کمک می‌کنند و تقریباً شبیه عکسی است که از یک بیابان روی زمین می توان گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول