اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

باکو: ایجاد نقطه کنترل مرزی درانتهای جاده لاچین ضروری است

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با ادعای تردد نظامی ارمنستان در منطقه اعلام کرده که ایجاد گذرگاه و نقطه کنترل مرزی درانتهای «جاده لاچین» ضروری است.

باکو: ایجاد نقطه کنترل مرزی درانتهای جاده لاچین ضروری است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه اعلام کرد که ایجاد گذرگاه و نقطه کنترل مرزی درانتهای «جاده لاچین» ضروری است.

به گزارش خبرگزاری «آذرتاج» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه مدعی شد که حرکت خودروهای نظامی حامل پرسنل  نیروهای مسلح ارمنستان با همراهی نیروهای حافظ صلح روسیه در مسیر خانکندی رصد شده است.

این وزارتخانه مدعی تامین امنیت این یگان از نیروهای ارمنستان توسط نیروهای حافظ صلح روسیه شد.

 دربیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است: «ما اعلام می‌کنیم که حمل محموله‌های نظامی از ارمنستان به منطقه قره باغ  آذربایجان باید فورا متوقف شود و یگان‌های مسلح ارمنستان باید در کمترین زمان خلع سلاح و از خاک جمهوری آذربایجان خارج شوند.»

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با توسل به ادعای تازه خود اعلام کرد، این گونه فعالیت‌های غیرقانونی منظم، ایجاد گذرگاه و نقطه کنترل مرزی آذربایجان را در انتهای جاده لاچین در مرز با  ارمنستان ضروری می‌کند.

این در حالی است که وزارت دفاع ارمنستان روز شنبه هشدار داد که جمهوری آذربایجان اطلاعات نادرست و دروغ درباره تحرکات نظامی ارمنستان در منطقه منتشر می‌کند.

 وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه خود اعلام کرد ادعای باکو مبنی بر عبور ستون نظامی از نیروهای مسلح ارمنستان در جاده «استپانکرات- قیبالی» نادرست است و ارمنستان هیچگونه حضور نظامی در قره باغ کوهستانی ندارد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان با وجود آتش‌بس، کماکان درگیری دارند و در حدود سه ماه گذشته، معترضان جمهوری آذربایجانی با در دست داشتن پلاکاردها و پرچم‌ها، کریدور لاچین را مسدود کرده‌اند. آن‌ها  دسترسی به قره‌باغ کوهستانی را مسدود و غذا، دارو و تدارکات را برای ۱۲۰۰۰۰ ساکن ارمنستانی آن قطع کرده‌اند (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول