اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر ایران در باکو: دیپلماسی عملگرا، شجاعانه و همسایه محور قابل تکرار است

سفیر ایران در باکو گفت: در حالی که رژیم صهیونیستی و مزدوران کوچک مغز داخلی و خارجی آن دل در گروی انزوای ایران داشتند و دارند، «دیپلماسی عملگرا، شجاعانه و همسایه محور» دولت در عادی سازی روابط با عربستان، نویدبخش و قابل تکرار است.

سفیر ایران در باکو: دیپلماسی عملگرا، شجاعانه و همسایه محور قابل تکرار است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در پی توافق روز گذشته (جمعه ۱۹ بهمن ماه) بین ایران و عربستان سعودی در پکن برای از سرگیری روابط دیپلماتیک و بازگشایی سفارتخانه‌ها در توئیتی نوشت: در حالی که رژیم صهیونیستی و مزدوران کوچک مغز داخلی و خارجی آن دل در گروی انزوای ایران و وارد کردن کشور به جنگ و تنش با همسایگان داشتند و دارند، «دیپلماسی عملگرا، شجاعانه و همسایه محور» دولت در عادی سازی روابط با عربستان، با همه مشکلات پیچیده سیاسی و امنیتی، نویدبخش و قابل تکرار است.

محمدحسین سلطانی فر رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر نیز در توئیتر در این خصوص نوشت: با اعلام تجدید روابط تهران و ریاض گام اصلی سیاست همسایگی و منطقه‌ای برداشته شد. گام‌های بعدی هم بزودی برداشته خواهد شد.

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی دیروز (جمعه) در پکن توافق کردند ظرف حداکثر ۲ ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند. (اینجا بخوانید)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول