اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مقتدایی: ایران ثابت کرده تنش در خاورمیانه و خلیج فارس را نمی پسندد/ توافق ایران و عربستان یعنی جلوگیری از اختلاف در امت اسلامی

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه توافق ایران و عربستان یعنی جلوگیری از اختلاف و شکاف در امت اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران اثبات کرده که تنش در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس را نمی پسندد.

مقتدایی: ایران ثابت کرده تنش در خاورمیانه و خلیج فارس را نمی پسندد/ توافق ایران و عربستان یعنی جلوگیری از اختلاف در امت اسلامی

عباس مقتدایی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به احیای روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی اظهار کرد: نزدیک شدن ایران و عربستان یعنی جلوگیری از اختلاف و شکاف در امت اسلامی. جمهوری اسلامی ایران سالهاست بر این نکته تاکید دارد که امت اسلامی باید ید واحده باشند و نباید دولت‌های اسلامی کاری کنند که منجر به جدایی‌شان شود.

وی افزود: ما علیرغم بسیاری از گلایه‌ها و نکاتی که مد نظر داشته‌ایم همواره بر مذاکره میان دو کشور ایران و عربستان و نزدیک شدن مواضع آنها در مجامع بین‌المللی تاکیده کرده‌ایم و بر این نکته هم پافشاری کرده‌ایم که اقدامات حاکمان عربستان نباید سبب شود تا به مفهوم امت لطمه وارد شود؛ بر همین مبنا مواضع ما در خصوص یمن و یا در موضوعات دیگرِ مرتبط با خلیج فارس و نظایر آن، به عنوان مواضع اصولی ایران شناخته می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر شان کرد: امروز هم که روابط دیپلماتیک دو کشور از سرگرفته خواهد شد، در همین راستا عمل می‌کنیم و معتقدیم محور مقاومت و کشورهای مسلمان باید از همکاری‌های ایران و عربستان در بالاترین سطح بهره‌مند شوند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران اثبات کرده است که تنش در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس را نمی پسندد و اقدام دیپلماسی همسایگان که از سوی رئیس جمهور اعلام شده است، برای آن است که کشورهای منطقه با یکدیگر برای دستیابی به صلح و امنیت بیش از پیش همکاری کنند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول