اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

سفیر ایران: تحریم‌های یکجانبه تهدیدی برای جامعه جهانی است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، تحریم‌های یکجانبه غرب را تهدیدی علیه جامعه جهانی توصیف کرد.

سفیر ایران: تحریم‌های یکجانبه تهدیدی برای جامعه جهانی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه امروز (پنجشنبه) در کنفرانسی در مؤسسه شرق شناسی آکادمی علوم روسیه گفت که تهران استفاده از تحریم‌های یکجانبه علیه کشورهای مستقل را تهدیدی مهم برای جامعه جهانی تلقی می‌کند.

وی در این خصوص گفت: «از نظر جمهوری اسلامی ایران، اقدامات یکجانبه و استفاده از چنین ابزارهایی علیه کشورهای مستقل، مهم‌ترین تهدید برای جامعه جهانی است زیرا زیرا صلح و امنیت جهانی بدون نظام مبتنی بر عدالت، پایدار نخواهد بود».

سفیر جمهوری اسلامی ایران سپس ادامه داد: «نظم ناعادلانه کنونی مشروعیت خود را از دست داده است و افکار عمومی جهان اراده جدی برای تغییر آن پیدا کرده است و سقوط و افول چنین نظم کهنه‌ای به یک واقعیت آشکار تبدیل شده است».

جلالی با اشاره به این موارد تأکید کرد که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره بر پایه مخالفت با تحریم‌های یکجانبه و مشارکت فعال در سازمان‌های بین‌المللی و همچنین توسعه رویکردهای چندجانبه بر اساس اصول شناخته شده بین‌المللی بوده است.

اظهارات سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در حالی مطرح شده است که کشورهای غربی به خصوص ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، سالهاست که سیاست فشار بر ایران از طریق وضع تحریم‌ها به بهانه‌های مختلف را در پیش گرفته‌اند که نتیجه‌ای جز تشدید فشارهای مردم عادی جمهوری اسلامی نداشته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول