اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دست رد مترجم صهیونیست به سینه نتانیاهو

یک مترجم زن، پیشنهاد دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی برای همراهی نتانیاهو در سفر امروز به ایتالیا را رد کرد و دلیل آن را افکار فاشیستی او و اقداماتش علیه دموکراسی دانست.

دست رد مترجم صهیونیست به سینه نتانیاهو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز گذشته (چهارشنبه، ۸مارس) محل اقامت خود در قدس اشغالی را به مقصد فرودگاه بن گوریون ترک کرد تا امروز (پنجشنبه) برای سفری دو روزه جهت دیدار با مقامات مسئول ایتالیایی عازم ایتالیا شود. 

یک متجرم زن صهیونیست، روز چهارشنبه فاش کرد که از وی خواسته شده بود تا به عنوان مترجم، نتانیاهو را در این سفر و دیدار با مقامات ایتالیای همراهی کند، اما پس از آن‌که خوب فکر کرده، این دعوت را نپذیرفته است.

«اولگا دالیا بادو» مترجم اسرائیلی طی پستی در صفحه فیس‌بوک نوشت: «از من خواسته شد تا در سفر قریب‌الوقوع بنیامین نتانیاهو به ایتالیا به عنوان مترجم همراهی کنم. پس از یک تفکر طولانی، تصمیم گرفتم که آن را رد کنم».

وی نوشت طی نامه‌ای به دفتر نخست‌وزیری اعلام کردم: «من از پیشنهاد شما برای ترجمه سخنان بنیامین نتانیاهو در نهم مارس، تشکر می‌کنم اما متاسفانه باید آن را رد کنم».

وی مخالفت خود با این پیشنهاد را این‌چنین توضیح داد: « من نه تنها با افکار سیاسی نتانیاهو مخالفم که از نظر من، رهبری وی خطرناک‌ترین امر برای دموکراسی در اسرائیل . علاوه بر این، اگر من برای همکاری ترجمه سخنان او موافقت کنم، فرزندانم من را نخواهند بخشید. تلاش کردم آن‌ها را متقاعد کنم که این مسئله صرفا کاری است و در صورت رد این پیشنهاد تقریبا هیچ‌چیز تغییری نخواهد کرد اما آن‌ها آماده نبودند که این توضیح را پذیرند».

اولگا دالیا بادو افزود: «آن‌ها من را متحیر کردند..آن‌ها همیشه مرا تشویق می‌کنند که کارهای جدید را بپذیرم ، اما در این حالت قاطعانه گفتند: با کسانی که فاشیسم را ترویج می‌کنند و آزادی را رد می‌کنند، همکاری نکن و من تصمیم گرفتم به حرف آن‌ها گوش بدهم».

روز گذشته، پلیس رژیم صهیونیستی، پس از آن‌که اخباری در خصوص تظاهرات معترضان به نتانیاهو برای جلوگیری از سفرش به ایتالیا، دریافت کرد، تدابیر امنیتی را در اطراف فرودگاه بن‌گوریون افزایش داد. نتانیاهو نیز به منظور عدم برخورد با تظاهرات‌کنندگان و بسته بودن راه‌‌ها، با یک بالگرد از قدس اشغالی به فرودگاه رفت.

پیش از این، خلبانان و مهمانداران شرکت هواپیمایی صهیونیستی «اِل‌عال»، نتانیاهو و همسرش را در شرایط سختی قرار داده و حاضر نشدند که داوطلبانه، هدایت پرواز و مهمانداری آن‌ها به مقصد رم، طی یک سفر رسمی را بر عهده گیرند.

بر اساس این گزارش، شرکت ال‌عال، برای کارکنان خود فراخوان داده بود تا به صورت داوطلبانه در هواپیمای حامل نخست‌وزیر به مقصد رم، حاضر باشند، اما هیچ یک از کارکنان به این فراخوان پاسخ ندادند و موعد نهایی آن نیز به پایان رسید. این امر پس از آن روی داد که اعلام شد، نخست وزیر با یک شرکت هواپیمایی تجاری پرواز می‌کند.

سپس شرکت ال‌عال اعلام کرد که  توانسته کارکنانی را برای این منظور فراهم کند، بی آنکه توضیح دهد این کادر پرواز از جمله خلبان، کمک خلبان و مهمان‌دار از کجا پیدا شده‌اند زیرا کارمندان این شرکت نمی‌خواستند که در این سفر، نتانیاهو را همراهی کنند. 

این در حالی است که پنجم مارس، ۳۷ خلبان صهیونیست از مجموع ۴۰ خلبان که در نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند، اعلام کردند که در آموزش‌های روز چهارشنبه در اعتراض به اقدامات کابینه این رژیم به ریاست «بنیامین نتانیاهو» شرکت نخواهند کرد.

 رسانه‌های صهیونیستی نوشتند که این خلبانان که در اسکادران ۶۹ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی -یگان جنگنده‌های اف-۱۵- خدمت می‌کنند و از آن‌ها برای حمله به اهداف دور از فلسطین اشغالی استفاده می‌شود، به فرمانده این اسکادران اطلاع داده‌اند که در تمرینات حضور نخواهند یافت. براساس این گزارش، از خلبانان این یگان اعم از نیروهای رسمی و ذخیره برای حمله به اهداف در سوریه استفاده می‌شود. 

روند اعتراضات به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو مدتی است به درون نهادهای نظامی و امنیتی نیز کشیده شده و روز به روز گسترده‌تر می‌شود و افسران و نظامیان بیشتری اعلام می‌کنند که دیگر حاضر به خدمت نظامی نیستند.

۱۸۰ افسر اسکادران نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز پیشتر در نامه‌ای به فرماندهانشان اعلام کرده بودند که در اعتراض به قانون موسوم به «اصلاحات قضایی» از ادامه خدمت نظامی انصراف خواهند داد.

در این راستا هفته گذشته هم ۱۰۰ نفر از افسران یگان «عملیات ویژه» سازمان اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی (امان) در نامه‌ای اعلام کردند که در صورت تصویب کامل طرح نتانیاهو، از ادامه حضور در ارتش انصراف خواهند داد؛ یگانی که مسئول مدیریت و اجرای عملیات‌های نظامی خارج از فلسطین اشغالی است.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی طرحی برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظام قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول