اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفر چهار روزه نخست‌وزیر استرالیا به هند

«آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا روز چهارشنبه (امروز) برای انجام سفری چهار روزه، در صدر هیاتی عالی رتبه عازم هند شد.

سفر چهار روزه نخست‌وزیر استرالیا به هند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که فشارهای ضد چینی آمریکا ادامه دارد، نخست‌وزیر استرالیا برای رایزنی درباره روابط دوجانبه و موضوعات بین‌المللی عازم هند شد.

«آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا روز چهارشنبه (امروز) پیش از عزیمت به هند، در جمع خبرنگاران حاضر در فرودگاه پایتخت استرالیا درباره چرایی انجام این سفر توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی،  آنتونی آلبانیز در صدر یک هیات عالی رتبه و برای انجام سفری چهار روزه، استرالیا را به مقصد هند ترک کرد.

به گفته نخست‌وزیر استرالیا، او در این سفر ضمن ملاقات با مقام‌های ارشد هند از شهرهای دهلی نو، بمبئی و احمدآباد این کشور دیدن می‌کند.

مدیران ارشد 35 شرکت و دانشگاه‌های بزرگ استرالیایی آنتونی آلبانیز را در سفر رسمی به هند همراهی می‌کنند.

نخست‌وزیر استرالیا علاوه بر دیدار با نارندرا مودی همتای هندی خود قرار است با مدیران ارشد اقتصادی و تجاری این کشور دیدار داشته باشد.

سفر رسمی نخست‌وزیر استرالیا به هند در شرایطی انجام می‌شود که دولت جو بایدن خواستار همراهی بیشتر آنها با مواضع ضد چینی آمریکا و اعمال فشار بر پکن است.

این فشارها در شرایطی اعمال شده که روابط هند و چین به دلیل اختلافات ارضی دو کشور متشنج است و استرالیا و چین هم به دلیل همراهی کانبرا با خواسته‌های ضد چینی واشنگتن و استقرار نظامیان آمریکایی در استرالیا، روابط سردی دارند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول