اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درویش در گفت‌وگو با فارس: صهیونیست‌ها از بحرین برای عادی‌سازی روابط با دیگر کشورها بهره می‌برند

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین هشدار داد که صهیونیست‌ها از روابط رسمی با بحرین برای عادی‌سازی فرهنگی روابط با رژیم صهیونیستی در دیگر کشورها بهره می‌برد.

درویش در گفت‌وگو با فارس: صهیونیست‌ها از بحرین برای عادی‌سازی روابط با دیگر کشورها بهره می‌برند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «باقر درویش» رئیس انجمن حقوق بشر بحرین درباره سوء استفاده صهیونیست‌ها از روابط رسمی با این کشور برای عادی‌سازی فرهنگی روابط با دیگر کشورها هشدار داد.

درویش در مصاحبه با خبرگزاری فارس در خصوص اظهارات وزیر خارجه بحرین در شورای حقوق بشر مبنی بر اینکه بحرین به تعهدات حقوق بین‌الملل خود پایبند بوده است، گفت: «این نوعی گمراه‌سازی و دور زدن افکار عمومی است که صرف مشارکت در نهادهای سازمان ملل را پایبندی و دستآورد توصیف کنی؛گزارش‌ها بیانگر سطح ناکامی در بهبود وضعیت حقوق بشر و عدم اجرای تعهدات بین‌المللی سابق است».

وی افزود که زندان‌ها همچنان مملو از زندانیان سیاسی است و محاکمه‌های سیاسی و نقض حقوق بشر همچنان ادامه دارد و صدها بازداشتی این روزها از نابسامانی اوضاع زندان‌ها شکایت دارند همچنانکه وزیر خارجه بحرین نیز پیش از عهده‌دار این منصب دارای سوابق نظامی است.

این حقوقدان بحرینی همچنین در واکنش به این موضوع که شورای آموزش عالی بحرین پس از دیدار با «الی کوهانیم» مشاور امور جهانی «رونالد لا دور» رئیس کنگره جهانی یهود از توسعه منابع درسی به زبان عربی با همکاری این کنگره خبر داده است، گفت: «گذشته از اینکه چنین اظهاراتی احساسات بحرینی‌های مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جریحه‌دار می‌کند، بیانگر خطرات دیگری از روند سازش است».

وی افزود که صهیونیست‌ها سعی دارند از نهادهای دولتی در بحرین برای عادی‌سازی فرهنگی روابط استفاده کنند که این امر نیز دارای اهداف داخلی و خارجی به خصوص در کشورهای اسلامی دارای روابط با بحرین است چرا که صهیونیست‌ها سعی دارند از روابط رسمی با بحرین برای اجرای نرم عادی‌سازی فرهنگی روابط در دیگر کشورها بهره ببرند.

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین همچنین با اشاره به خطرات این سازش بر روند آموزش و استفاده از روایت‌های رسمی صهیونیست‌ها درباره تحولات اوضاع فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: «آنها به دنبال مخدوش کردن مسئله فلسطین در بخش آموزش به خصوص در میان دانش‌آموزان و دانشجویان است».

وی همچنین به تلاش صهیونیست‌ها برای تحمیل عادی‌سازی فرهنگی روابط از طریق مشارکت در کنفرانس‌ها، کارگاه‌های آموزشی و غیره اشاره کرد و خواستار توسعه مخالفت با سازش فرهنگی با رژیم صهیونیستی شد.

گفت‌وگو از معصومه فروزان

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول