اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زلنسکی تلفات شدید نیروهای اوکراینی در باخموت را توجیه کرد

در حالی که منابع خبری از تلفات شدید نیروهای اوکراینی در شهر باخموت خبر می‌دهند زلنسکی در مصاحبه‌ای گفت که باقی ماندن نیروهای اوکراینی در شهر محاصره شده باخموت موضوعی تکنیکی و ضروری است.

زلنسکی تلفات شدید نیروهای اوکراینی در باخموت را توجیه کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز سه‌شنبه بر اهمیت عدم سقوط باخموت در شرق اوکراین تاکید کرد. این در حالی است که منابع خبری از تلفات شدید نیروهای اوکراینی در شهر باخموت خبر می‌دهند. 

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، افزود: «اگر نیروهای روس بر باخموت سیطره پیدا کنند، مسیر آنها برای رسیدن به شهرهای اصلی در شرق اوکراین هموار خواهد شد».

زلنسکی اضافه کرد: «باقی ماندن نیروهای اوکراینی در شهر محاصره شده باخموت، موضوعی تکنیکی و ضروری است».

این در حالی است که سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه سه‌شنبه (هفتم مارس) گفت که تصرف شهر صنعتی باخموت در شرق اوکراین کلید آغاز حمله بیشتر در منطقه بزرگتر دونتسک است. 

شویگو در جریان نشست با مقامات نظامی روسیه گفت: این شهر یک مرکز دفاعی مهم برای نیروهای اوکراینی در دونباس است. تصرف آن امکان عملیات‌های تهاجمی بیشتر در عمق خطوط دفاعی نیروهای مسلح اوکراین را فراهم می‌کند. 

در بحبوحه درگیری‌های شدید روزهای اخیر در باخموت که با پیشروی نیروهای روسیه همراه بوده، روزنامه بیلد دیروز (دوشنبه) به نقل از منابع دولتی اوکراین از کشمکش داخلی بین ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و ژنرال والری زالوژنی فرمانده نیروهای مسلح این کشور در خصوص این نبرد خبر داد.

منابع دولتی اوکراین به این روزنامه آلمانی گفتند که زالوژنی هفته‌ها پیش خواستار عقب‌نشینی از باخموت شهر کلیدی در دونتسک دونباس شده بود. با این حال، رئیس‌جمهور اوکراین این شهر را سنگر اعلام و از عقب‌نشینی خودداری کرد. 

طبق این گزارش، واشنگتن از اواخر ژانویه از زلنسکی خواسته از این شهر عقب بکشد و بر آمادگی برای مقابله با ضد حمله ادعایی بزرگ از سوی مسکو در بهار با استفاده از تسلیحات ارائه شده غرب تمرکز کند اما رئیس‌جمهور اوکراین بیم آن را دارد که این اقدام باعث ضربه روحی شود. 

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول