اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برآورد ناتو: روسیه 5 برابر بیشتر از اوکراین در باخموت نیرو از دست داده است

یک مقام ناتو مدعی شد اطلاعات این ائتلاف تخمین می‌زند که به ازای هر نظامی اوکراینی که در باخموت کشته شده، نیروهای روسیه دستکم پنج نیرو از دست داده‌اند.

برآورد ناتو: روسیه 5 برابر بیشتر از اوکراین در باخموت نیرو از دست داده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام نظامی ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دوشنبه در مصاحبه با سی‌ان‌ان مدعی شد اطلاعات ناتو تخمین می‌زند که به ازای هر سرباز اوکراینی که در دفاع از باخموت کشته شده، نیروهای روسیه دستکم متحمل پنج کشته شده‌اند. 

این مقام ناشناس ناتو مدعی شد که نسبت پنج به یک، برآورد آگاهانه بر اساس اطلاعات است. به نوشته سی‌ان‌ان، «به‌رغم این نسبت مطلوب، آن‌ها (مقام‌های اطلاعاتی ناتو) همچنین گفتند که اوکراین در دفاع از این شهر متحمل تلفات و خسارات قابل‌توجهی شده است». 

طبق این گزارش، مقامات اوکراینی بارها ادعا کرده‌اند که در تلاش مسکو برای تصرف باخموت، تلفات و خسارات سنگینی به روسیه وارد می‌کنند. 

ارتشبد الکساندر سیرسکی فرمانده نیروهای زمینی اوکراین یکشنبه بعد از بازدید از باخموت گفت که «مدافعان خسارات قابل‌توجهی به دشمن وارد کردند، تعداد زیادی خودرو را منهدم کردند، بهترین واحدهای تهاجمی (گروه) واگنر را مجبور به جنگ کردند و پتانسیل تهاجمی دشمن را کاهش دادند». 

در همین حال، موسسه مطالعات جنگ دوشنبه ادعا کرد که تلاش‌های روسیه برای تصرف باخموت به شکل قابل توجهی ظرفیت آن برای حملات بیشتر را کاهش داده است. 

این موسسه در ادامه این ادعا، افزود: ارتش روسیه احتملاً چند ماه برای حفظ هر عملیات تهاجمی بعدی به تقلا خواهد افتاد که به اوکراین فرصت می‌دهد ابتکار عمل را به دست بگیرد. 

در روزهای اخیر نبرد شدیدی در این شهر که موازنه آن به نفع نیروهای روسیه است، در جریان بوده است. روزنامه بیلد دیروز (دوشنبه) به نقل از منابع دولتی اوکراین از کشمکش داخلی بین ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و ژنرال والری زالوژنی فرمانده نیروهای مسلح این کشور در خصوص این نبرد خبر داد.

منابع دولتی اوکراین به این روزنامه آلمانی گفتند که زالوژنی هفته‌ها پیش خواستار عقب‌نشینی از باخموت شهر کلیدی در دونتسک دونباس شده بود. با این حال، رئیس‌جمهور اوکراین این شهر را سنگر اعلام و از عقب‌نشینی خودداری کرد. 

طبق این گزارش، در حالی که روسیه در این شهر در حال پیشروی است، واشنگتن از اواخر ژانویه از زلنسکی خواسته از آن عقب بکشد و بر آمادگی برای ضد حمله ادعایی بزرگ مسکو در بهار با استفاده از تسلیحات ارائه شده غرب تمرکز کند اما رئیس‌جمهور اوکراین بیم آن را دارد که این اقدام باعث ضربه روحی شود. 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول