اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

انتقال پروازها و فرودها از فرودگاه حلب به دمشق و لاذقیه

دولت سوریه اعلام کرد که با تجاوز شب گذشته رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب پروازها و فرود هواپیماهای حامل کمک‌های بشردوستانه و همچنین مسافربری‌ها به فرودگاه‌های لاذقیه و دمشق منتقل می‌شود.

انتقال پروازها و فرودها از فرودگاه حلب به دمشق و لاذقیه

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از سانا، وزارت حمل و نقل  و سازمان کل هواپیمایی کشوری سوریه اعلام کرد که پروازها و فرودهای برنامه‌ریزی شده هواپیماها از طریق فرودگاه بین المللی حلب را به فرودگاه بین المللی دمشق و لاذقیه منتقل کرده است.

در بیانیه وزارت حمل و نقل سوریه آمده است: در نتیجه تجاوز رژیم صهیونیستی که فرودگاه بین المللی حلب را هدف قرار داد و باعث از کار افتادن آن شد، تصمیم گرفته شد تا فرود هواپیماهای کمک‌های بشردوستانه برای زلزله زدگان و پروازهای برنامه ریزی شده از طریق فرودگاه بین المللی حلب به فرودگاه های دمشق و لاذقیه منتقل شود.

 این وزارتخانه در بیانیه خود از مسافران خواسته است که امور سفر و حمل و نقل و برنامه پروازهای خود را با شرکت های هواپیمایی و دفاتر مربوطه هماهنگ کنند.

وزارت حمل و نقل سوریه تأکید کرد که نیروهای آن کار شناسایی خسارات وارده به فرودگاه بین‌المللی حلب را آغاز کرده‌اند تا با همکاری شرکت‌های ملی مربوطه، آن‌ها را تعمیر کنند.

در ساعت ۲:۰۷ دقیقه بامداد امروز (سه‌شنبه ۷ مارس) دشمن اسرائیلی در حمله‌ای هوایی از سمت دریای مدیترانه و غرب لاذقیه فرودگاه حلب در شمال سوریه را هدف قرار داد که این حمله باعث خسارت مادی در فرودگاه و از کار افتادن آن شده است.

رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر بارها مناطق مختلف در سوریه بمباران کرده و این حملات چند بار باعث از کارافتادن فرودگاه‌های دمشق و حلب شده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز حمله تجاوزکارانه و غیرانسانی بامداد امروز رژیم آپارتاید صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی حلب در سوریه را به شدت محکوم ‌و از نهادهای مسئول بین‌المللی خواست‌ برای متوقف کردن جنایات این رژیم اقدام فوری و مؤثر به عمل آورند. 

کنعانی تاکید کرد: در حالی که زلزله‌زدگان سوری در حلب شرایط سختی را تجربه می‌کنند، رژیم صهیونیستی فرودگاه حلب را که مسیر اصلی رسیدن کمک‌های بین‌المللی به آنهاست، هدف حمله قرار می‌دهد و این مصداق آشکار جنایت علیه بشریت است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: متأسفانه برخی  کشورها و سازمان‌های غربی و حقوق بشری نسبت به تداوم حملات وحشیانه و غیرانسانی رژیم جنایتکار صهیونیستی به سوریه سکوت کرده که این سکوت مصداقی از تشویق رژیم یادشده بعنوان یک متجاوز و ناقض حقوق بشر و قوانین و مقررات بین المللی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول