اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

غرس ۱۸۰۰۰ اصله نهال در مدارس گیلان

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش گیلان ، ۱۸ هزار اصله نهال در بیش از سه هزار مدرسه گیلان غرس شد.

غرس  ۱۸۰۰۰ اصله نهال در مدارس گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد فائزی ظهر امروز در آئین غرس درخت در مدارس گیلان که به‌ صورت نمادین در مدرسه شهدای مدافعین حرم رشت برگزار شد با بیان اینکه غرس نهال یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری به تمامی مردم و مسؤولان است، اظهار کرد: ۱۸ هزار اصله نهال از امروز تا پایان هفته منابع طبیعی در بیش از سه هزار و ۹۰۰ مدرسه گیلان غرس می‌شود. 

وی با اشاره به وجود بیش از ۳۷۸ هزار دانش آموز در مدارس گیلان گفت: بدون شک مدارس بهترین مکان برای ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت و درختان است و دانش‌آموزان به‌ عنوان آینده‌سازان کشور باید از کودکی با اهمیت درختکاری و فرهنگ ارزشمند مراقبت از طبیعت را بیاموزند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به طرح نهضت درختکاری در مدارس گیلان افزود: اجرای این طرح گامی مهم در صیانت از طبیعت، تولید اکسیژن، افزایش ذخایر آب‌های زیرزمینی و در جلوگیری از سیلاب، کاهش آلودگی‌های صوتی و فرسایش خاک مؤثر است. 

فائزی با تاکید بر لزوم توجه به اجرای درست سیاست نهضت درخت‌کاری در مدارس گیلان بیان کرد: باید با فرهنگ‌سازی و اتخاذ تصمیمات درست و به موقع نهضت درختکاری را در مدارس گیلان به بهترین نحو اجرایی کرد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول