اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

برگزاری جشن تولد سردار سلیمانی و شهدای متولد اسفند

بیستم اسفند به‌مناسبت تولد حاج‌قاسم، جشن تولد شهدای متولد اسفندماه در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

برگزاری جشن تولد سردار سلیمانی و شهدای متولد اسفند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، مصطفی دهقان‌ رجبی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت ۲۲ اسفندماه سالروز تأسیس بنیاد شهید اظهار کرد: امسال مراسم هفته شهید با رونمایی از کتاب شهید معلم حاج‌محمد میرزابیگی از معلمان مدارس استثنایی و تجلیل از خانواده شهید شروع و این برنامه با حضور مدیران استانی برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان ادامه داد: بیستم اسفند به‌مناسبت تولد حاج‌قاسم جشن تولد شهدای متولد اسفندماه در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بعد از دوسال کرونا که امکان برگزاری برنامه‌ها و مراسم تکریم خانواده شهدا و ایثارگران مهیا نبود، به لطف خدا و همت دولت آیت‌الله رئیسی، شرایط کشور به شکلی شد که از ابتدای ۱۴۰۱ موفق شدیم برنامه‌ها و جشن‌ها و آنچه که بر دوش‌مان به‌عنوان مسؤولیت هست، را انجام دهیم.

دهقان‌رجبی خاطرنشان کرد: مراسم افطاری، جشن پدران آسمانی، تجلیل از حانبازان، جشن میلاد شهدای بهمن‌ماه، اردوهای زیارتی و سیاحتی و...از برنامه‌هایی بود که انجام شد.

وی اضافه کرد: به‌صورت ماهنامه یا فصلی مراسم جشن تولد شهدا با در نظر گرفتن جامعه دانش‌آموزی که از شهدا الگوسازی شود و کار فرهنگی مؤثری انجام دهیم، این جشن‌ها برگزار خواهد شد.

دهقان‌رجبی همچنین برگزاری محفل انس با قرآن در دانشگاه ولیعصر(عج)، گلباران قبور مطهر شهدا، شب شعر و دیگر برنامه‌ها را ازجمله برنامه‌های هفته شهید در رفسنجان برشمرد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص اشتغال فرزندان شهدا و مشکلات ایثارگران اظهار داشت: طبق تفاهم بین اداره کل بنیاد شهید استان با حضور معاون رئیس‌جمهو و رئیس بنیاد شهید، مدیران مس و استاندار وقت، قرار بود ۹۰ فرزند شهید پسر از کل استان با اولویت رفسنجان، انار و شهربابک در مجتمع مس مشغول به‌کار شوند با هدف اینکه همه ما به خانواده شهدا مدیونیم و جمع زیادی از فرزندان شهدا بیکارند.

رئیس بنیاد شهید ابراز کرد: با برپایی جلساتی تلاش کردیم از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم اما به‌دلیل نبود بانک اطلاعاتی کامل و عدم همکاری بعضی از افراد در مرحله اول موفق نشدیم همه فرزندان شاهد را مشغول کار کنیم. با پیگیری‌های بیشتر و همکاری که توسط مجتمع مس شکل گرفت قرار شد تمام فرزندان شهید پسر رفسنجان مشغول به کار شوند که این کار انجام شد اما هنوز حدود ۹ نفر مانده که در حال مقدمات قراردادشان هستند.

وی افزود: در کشور فرصتی برای استخدام فرزندان شهدای کل کشور و جانبازان بالای ۷۰ درصد با برگزاری آزمون خاص این گروه ایجاد شده که فرزندان شهدا همه اعم از دختر و پسر مشغول به کار شوند.

دهقان‌رجبی اضافه کرد: تعدادی دختر شهید بی‌سرپرست داشتیم که موضوع اشتغال آنان را هم که حدود ۲۸ نفر هستند، موفق شدیم حل کنیم.

وی در خصوص سهمیه ۲۵ درصد اشتغال ایثارگران گفت: این بدین معناست که از هر ۱۰۰ نفر ۲۵ نفر از بین خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران جذب شوند، گاهی غیر ایثارگران گله می‌کنند در صورتی که از چهار نفر سه نفر غیرایثارگر و یک نفر از خانواده ایثارگران دیده شده است.

دهقان‌رجبی در باره موضوع تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران توضیح داد: موضوعی‌ست که در کشور همه درگیر هستند و ما پیگیر هستیم و هر ایثارگری که مراجعه کرده ضمن نامه به دستگاه پیگیری تلفنی هم انجام می‌دهیم و اگر دستگاهی همکاری نکند از طریق دیوان ورود کرده تا دستگاه مربوطه مجبور شود کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: در رفسنجان بیشتر این مشکل در مجتمع مس هست با برگزاری آزمون مرحله به مرحله تمام کسانی که مشمول هستند تبدیل وضعیت شوند.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول