اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کره شمالی: آمریکا مسئول فروپاشی نظام‌های بین‌المللی کنترل تسلیحات است

کره شمالی، ایالات متحده را مقصر «فروپاشی نظام‌های بین‌المللی کنترل تسلیحات» دانست و تسلیحات هسته‌ای خود را تضمین صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره خواند.

کره شمالی: آمریکا مسئول فروپاشی نظام‌های بین‌المللی کنترل تسلیحات است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کره شمالی شنبه (چهارم مارس) ایالات متحده را به دلیل «فروپاشی نظام‌های بین‌المللی کنترل تسلیحات» مقصر دانست و گفت تسلیحات هسته‌ای پیونگ‌یانگ پاسخی عادلانه برای تضمین صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره است. 

به گزارش رویترز به نقل از خبرگزاری دولتی KCNA، وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در حال عبور از خط خطر هستند و این قابل تحمل نیست. 

آمریکا اخیراً تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی به دلیل «تولید غیرقانونی درآمد که پیونگ‌یانگ برای توسعه برنامه‌های تسلیحاتی خود استفاده می‌کند» وضع کرد.

در حالی که آمریکا ۱۳۵۰ کلاهک اتمی در اختیار دارد و تنها کشور در جهان است که از بمب اتمی علیه بشریت استفاده کرده، «برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور مربوط به تروریسم و اطلاعات مالی در بیانیه‌ای در توجیه این اقدام واشنگتن اعلام کرد: «تسلیحات غیرقانونی کشتار جمعی و برنامه‌های موشک بالستیک جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) امنیت بین‌المللی و ثبات منطقه‌ای را تهدید می‌کند».

جدیدترین تحریم‌های آمریکا درست دو هفته پس از آزمایش موشک بالستیک بین‌قاره‌ای «هواسانگ-۱۵» کره شمالی صورت گرفت.

واشنگتن اخیراً رهبری یک تلاش برای محکوم کردن جدیدترین آزمایش‌های موشک بالستیک کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل را برعهده گرفته بود اما این قطعنامه از سوی روسیه و چین وتو شد.

علی‌رغم هشدارهای پی‌درپی پیونگ‌یانگ، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا به طور مداوم رزمایش‌هایی را در شبه‌جزیره کره برگزار می‌کنند و کره شمالی این رزمایش‌ها را بعنوان آماده‌سازی برای حمله به خود تلقی می‌کند. پیونگ‌یانگ ماه گذشته هشدار داد اقدامات بی‌سابقه متقابلی را در واکنش به رزمایش‌های آتی این دو کشور انجام خواهد داد.

اخیراً روسیه «معاهده استارت‌ نو» تنها توافق باقیمانده با آمریکا در زمینه کنترل تسلیحات را به حالت تعلیق درآورد و در توضیح این اقدام در اشاره به مداخله کشورهای غربی در جنگ اوکراین با اعمال فشار اقتصادی بر مسکو و کمک‌های تسلیحاتی به کی‌یف اعلام کرد: آن‌ها می‌خواهند شکست راهبردی به ما تحمیل کنند و همزمان هم سعی می‌کنند به تأسیسات هسته‌ای ما دسترسی پیدا کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول