اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

تسهیل‌گری در قالب ارائه خدمات هوشمندسازی به کاربران انجام ‌می‌شود

مدیر سیستم‌های خبره و دبیر ستاد داده و فناوری ساترا از ارائه خدمات هوشمندسازی به کاربران این سازمان خبر داد و گفت که ساترا در نظر دارد از طریق ارائه خدمات هوشمندسازی تسهیل‌گری را برای کاربران ایجاد کند.

تسهیل‌گری در قالب ارائه خدمات هوشمندسازی به کاربران انجام ‌می‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران توانا، نخستین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) پنجشنبه ۱۱ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و تا ۱۴ اسفندماه ادامه دارد.

حسن صفرعلی مدیر سیتسم‌های خبره و دبیر ستاد داده و فناوری ساترا درباره سامانه‌های هوشمندسازی این سازمان به خبرنگار توانا، گفت: هوشمندسازی و سامانه‌های هوشمند جزو ارکان اصلی یک نهاد تنظیم‌گر است. در حال حاضر دنیا به سمت به کارگیری سیستم‌های هوشمند رفته است. تنظیم‌گری هم بر اساس چنین سامانه‌هایی باید انجام شود. در کنار سامانه‌های هوشمند، موضوع تسهیل‌گری وجود دارد. قاعده تسهیل‌گری هم در عرصه جدید جهانی، موضوع سامانه‌های نوین و هوشمند است.

وی افزود: پیش از هوشمندسازی، حکمرانی به صورت تسخیری بود. حکمرانی تسخیری بر پایه تدوین مقررات و پایش و نظارت انسانی انجام می‌شد، کاری که بسیاری از سامانه‌های تنظیم‌گر در دنیا انجام می‌دهند. سازمان تنظیم مقررات هم در ابتدای ایجاد در حوزه‌های تنظیم مقررات، صدور مجوز، نظارت و پایش به همین شکل بود. تنظیم مقررات نوین دقیقاً در لبه تکنولوژی قرار دارد.

صفرعلی ادامه داد: یک نهاد تنظیم‌گر باید چند پله جلوتر از صنعت حرکت کند و سامانه‌های هوشمند را در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی صدور مجوز و تنظیم و پایش داشته باشد. این سامانه‌های هوشمند باید در ارزیابی و ارزشیابی هم استفاده شود. قاعده تسهیل‌گری این است که تنظیم‌گر باید بتواند با بودجه‌های دولتی و با کمک شرکت‌های دانش بنیان سامانه‌های هوشمند را گسترش دهد.

مدیر سیستم‌های خبره ساترا، عنوان کرد: یکی از ارکان دانش‌بنیان بودن در کشور، موضوع هوشمندسازی سامانه‌های رسانه‌ای است. در کشورهای غربی از این نوع ابزار به عنوان ابزار سیاسی برای سلطه بر کشورهای دیگر استفاده می‌کنند. به همین سبب برای کشورهای غربی برای توسعه منویات خود از این سامانه‌های استفاده حداکثری انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد: سازمان تنظیم مقرارت باید این سامانه‌ها را از طریق بودجه‌هایی که در اختیار دارد و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کند و در اختیار پلتفرم‌های صوتی و تصویری قرار دهد. یکی از مبانی پلتفرم‌های صوتی تصویری توسعه بازار و ایجاد سود و منفعت اقتصادی برای صاحب آن، است. استفاده از سامانه‌های هوشمند می‌تواند علاوه بر توسعه فعالان در حوزه صوت و تصویر فضای آن‌ها در سطح جامعه می‌تواند فضای رسانه‌ای کشور را هم توسعه دهد و از این طریق رقابت‌پذیری خوبی ایجاد شود. سامانه‌های هوشمند امروزه در کشور تولید و توزیع محتوای خودکار انجام ‌می‌دهند. این موضوعات از طریق الگوریت‌های هوشمندسازی ذیل هوش مصنوعی انجام می‌شود.

وی با اشاره نحوه استفاده کاربران ساترا از سامانه‌های هوشمند بیان کرد: صاحت پلتفرم‌ها نمایشی می‌توانند از سامانه‌های هوشمند در موضوع شناسایی محتوا استفاده کنند. سامانه‌ای وجود دارد به نام پایش همسان محتوا. کاربرانی که تمایل دارند از سامانه هوشمندسازی استفاده کنند، پس از بستن قرارداد با تهیه‌کننده و نویسنده محتوای تولیدات خود را در اختیار این سامانه هوشمند که مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها و دیتا ست است، قرار می‌دهند. تطبیق این دیتا ست‌ها با آنچه ارائه شده باعث می‌شود که صاحب پلتفرم با سرعت و دقت ببیند که این خلاصه ژانر تکراری است یا نه؟ قبل از ساخته شده است یا خیر؟ تقلبی است یا نه؟ از قبل چنین اثری به ثبت رسیده است یا نه؟ همه این موارد توسط سامانه‌های هوشمند کشف می‌شود. این سامانه‌ها می‌توانند به کاربر بگوید که طرح او درآمدزایی دارد یا نه؟ یکی از کارهای سازمان تنظیم مقررات، تسهیل‌گری است. با توجه به اینکه تسهیل‌گری وظیفه یک سازمان است ساترا در نظر دارد این تسهیل‌گری را در قالب ارئه خدمات هوشمندسازی به کاربران ارائه دهد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول