اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله جوادی آملی: در تعامل با جهان باید مواظب کید دشمنان باشیم/امنیت با علم و تدبیر به دست می‌آید

یکی از مراجع تقلید گفت: باید جهانی فکر کرد و جهانی حرف زد، فکر جهانی این است که با دیگران تعامل و ارتباط برقرار شود، هر چند باید مواظب کید دشمنان هم بود، این تعامل و این ارتباط باید وجود داشته باشد.

آیت‌الله جوادی آملی: در تعامل با جهان باید مواظب کید دشمنان باشیم/امنیت با علم و تدبیر به دست می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد علوم وحیانی اسراء، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز پنجشنبه در دیدار سردار رادان فرمانده کل نیروی انتظامی کشور که در بیت این شخصیت حوزوی انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: شما که مسئول امنیت کشور هستید باید بدانید که امنیت با علم و فهم و تدبیر و ادب به دست می‌آید و امور نظامی دارای سهم کمتری است.

وی اضافه کرد: قرآن کریم می فرماید که شما فرزندان ابراهیم خلیل هستند و باید راه پدر را بروید، ابراهیم خلیل بعد از بنای مسجد و کعبه آن را کافی ندانست و گفت این مسجد یک شهر آباد هم می خواهد و سپس گفت شهر آباد، باید امنیت آن حفظ شود ﴿وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِیمُ رَبِّ اجْعَلْ هَذَا بَلَدًا آمِنًا﴾، لذا اگر ما نیز قرآنی می اندیشیم باید امنیت را برای همگان حفظ کنیم.

مرجع تقلید شیعیان گفت: بر همین اساس لازم است تا با تلاش و کوشش خود، نگرانی خانواده های دانش آموزان را در پی حوادث اخیر رفع کنید و برای بچه های مدرسه و اولیای آنها امنیت بیاورید.

وی تصریح کرد: هیچ کار و حادثه ای در نظر شما سنگین نباشد، بلکه به کار بگویید ما صاحب کار داریم و آن خداست که کل این عالم به اراده اوست و او کارهای سنگین را اداره می کند و اگر ارتباط خود را با خدای خود صمیمی کنید می توانید با او مناجات و راز نیاز داشته باشید.

آیت‌الله جوادی آملی عنوان کرد: در جنگ هشت ساله دفاع مقدس که جنگ جهانی بر علیه ما بود و همه کشورها به جز چند کشور فقیر از متجاوز حمایت می کردند، ما سربلند بیرون آمدیم چون نگاه اسلامی حاکم بود و الان نیز باید آن نگاه بر کشور حاکم باشد.

وی بیان کرد: ما دانشمندان بزرگ همچون فارابی داشته‌ایم که قبل از آنکه سعدی بسراید که «بنی آدم اعضای یکدیگرند» بارها بیان داشت که ما باید زمین را آباد کنیم و نه ایران را، (الارض المعموره)، آن حکیم بزرگ به این فکر نبود که شهر را اداره و آباد کند، بلکه جهانی می‌اندیشید و به فکر آبادانی کل زمین بود.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: باید جهانی فکر کرد و جهانی حرف زد، فکر جهانی این است که با دیگران تعامل و ارتباط برقرار شود، هر چند باید مواظب کید دشمنان هم بود و پس از ارتباط، انگشتان خود را بشمریم، اما این تعامل و این ارتباط باید وجود داشته باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم به برکت قرآن و اهلبیت عصمت و طهارت، این سرزمین و امنیت آن تا ظهور حضرت صاحب الامر حفظ شود و به مسئولان نظامی و انتظامی نیز توفیق خدمت و آسیب شناسی و دشمن شناسی عنایت کند.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول