اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نیروهای روسیه در آستانه تسلط بر «باخموت»

سی‌ان‌ان ضمن اشاره به پیشروی نیروهای روسیه در «باخموت» اوکراین، گزارش داد این شهر کوچک شرقی در آستانه سقوط به نظر می‌رسد.

نیروهای روسیه در آستانه تسلط بر «باخموت»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق اعلام ارتش اوکراین و تحلیل موسسه مطالعات جنگ، نیروهای روسیه در داخل شهر اوکراینی باخموت در حال پیشروی هستند.

به نوشته وبگاه شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، «این شهر کوچک شرقی در آستانه سقوط به نظر می‌رسد. کنترل بر آن نشان‌دهنده پیشرفت نیروهای روس است و همچنین برای آن‌ها سکوی پرشی به منظور هدف قرار دادن مناطق شهری بیشتر در غرب (اوکراین) خواهد بود».

ستاد کل ارتش اوکراین امروز (پنجشنبه، دوم مارس) اعلام کرد «در جهت باخموت، دشمن به پیشروی ادامه می‌دهد» و افزود نیروهای روس نه فقط در حومه شهر بلکه در داخل آن حضور دارند.

موسسه مطالعات جنگ (ISW) هم اعلام کرد که نیروهای روسیه در داخل باخموت پیشروی کردند و به حملات زمینی اطراف شهر ادامه دادند. به‌رغم پیشروی‌های روسیه، ارتش اوکراین گفته که قصد عقب‌نشینی از باخموت را ندارد و همچنان در شهر حضور دارد.

به گزارش سی‌ان‌ان، ستاد کل ارتش اوکراین پنجشنبه اعلام کرد نیروهای این کشور حملات در برخی مناطق از جمله باخموت را دفع کردند.

به ادعای این گزارش به نقل از گزارش‌های رسانه‌ای، نیروهای روسیه از جنگجویان بسیار آموزش‌دیده گروه واگنر در حمله به باخموت استفاده می‌کنند. یوگنی پریگوژین بنیان‌گذار واگنر گفته که تردید دارد نیروهای اوکراینی از این شهر عقب‌نشینی کنند و به رسانه‌های روسیه گفته ارتش اوکراین در حال انتقال تعداد زیادی نیروی ذخیره به این منطقه است.

در همین حال، «سرگی رخمانین» عضو پارلمان اوکراین گفت: معتقدم دیر یا زود، احتمالاً باید باخموت را ترک کنیم. نگه‌داشتن آن به هر قیمتی معنا ندارد.

روسیه اعلام کرده تسلط بر باخموت راه را برای کنترل کامل بر باقی منطقه صنعتی راهبردی دونباس هموار می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول