اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اخراج فرماندهان پایگاه اتمی نیروی هوایی آمریکا

نیروی هوایی آمریکا چند فرمانده از جمله فرماندهان یکی از پایگاه‌های اتمی خود را به دلیل ناتوانی در مدیریت پرسنل برکنار کرد.

اخراج فرماندهان پایگاه اتمی نیروی هوایی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی هوایی آمریکا ۶ فرمانده از جمله دو فرمانده از پایگاه اتمی «مینوت» در «داکوتای شمالی» به دلیل ناتوانی  در مدیریت پرسنل برکنار کرد.

 وبگاه «امریکن میلیتری نیوز»  روز چهارشنبه به نقل از نیروی هوایی آمریکا گزارش کرد که این ۶ فرمانده به دلیل از دست دادن اعتماد به توانایی در انجام وظایف محوله از سمت‌های فرماندهی برکنار شدند. سخنگوی نیروی هوایی آمریکا نیز گفت: «این اقدامات برای حفظ معیارهای بسیار بالا در پشتیبانی از ماموریت اتمی کشور ضروری بود.»

پایگاه نیروی هوایی مینوت یکی از سه پایگاه اتمی ایالات متحده است که در آن ۱۵۰ بمب اتمی نگهداری می‌شود. اخراج شش فرمانده از جمله دو افسر ارشد پایگاه اتمی آمریکا کمتر از یک ماه پس از اعتراف افسر اطلاعاتی بازنشسته نیروی هوایی مبنی بر این صورت گرفت که صدها سند فوق محرمانه و طبقه بندی شده را به طور غیرقانونی از پایگاه هوایی به منزل خود برده بود.

این گزارش حاکیست، آمار خودکشی در ارتش آمریکا به شدت افزایش یافته است.  در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷۰۱ نظامی آمریکایی دست به خودکشی زدند و  این تعداد در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ به ۴۷۶ نفر رسید. طبق گزارش تکان‌دهنده‌ای که چندی قبل منتشر شد، ۳۰۱۷۷ سرباز و کهنه سرباز آمریکایی که در جنگ‌های این کشور از زمان حملات یازده سپتامبر شرکت کرده بودند در اثر خودکشی مرده‌اند. این در حالی است که در تمام جنگ‌هایی که آمریکایی‌ها از این تاریخ به راه انداخته‌اند، مجموعا ۷۰۵۷ نظامی آمریکایی کشته شده‌اند.

پیش از این گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا نشان داده بود که میزان خودکشی میان نظامیان آمریکایی بین  سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۱.۴ درصد افزایش یافته است (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول