اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عوارض آلایندگی گازهای فلر صرف بهینه‌سازی انرژی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز تعیین کردند تا عوارض آلایندگی گازهای فر، صرف بهینه‌سازی انرژی شود.

عوارض آلایندگی گازهای فلر صرف بهینه‌سازی انرژی می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس همچنین در نشست علنی نوبت عصر امروز چهارشنبه 10 اسفند در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با بند الحاقی (1) تبصره (1) ماده واحده این لایحه با 162 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس بند الحاقی (1) تبصره (1) ماده واحده این لایحه وزارت نفت مکلف است از طریق شرکت‌های تابعه ذیربط خود اقدامات زیر را به عمل آورد:

1- به ازای هدررفت هر مترمکعب گاز مشعل (فلر) ناشی از فعالیت کلیه واحدهای عملیاتی شرکت‌های تابعه، از جمله گازهای همراه نفت و گاز مشعل واحدهای پالایش و فرآوری گاز، معادل پنج هزار (5.000) ریال عوارض آلایندگی را از محل منابع داخلی خود به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

 2- نسبت به کاهش تلفات شبکه و گازهای محاسبه نشده در زنجیره انتقال و توزیع گاز طبیعی به زیر چهار درصد (4%) از گاز تزریقی به خطوط انتقال اقدام و به ازای هر مترمکعب هدررفت گازطبیعی در شبکه سراسری بیش از حد مجاز فوق‌الذکر، عوارضی به میزان پنج هزار (5.000) ریال از منابع داخلی خود به حساب خزانه‌داری کل پرداخت نماید. خزانه‌داری کل کشور مکلف است با اعلام میزان مقادیر جزء (1) و (2) توسط وزارت نفت (و در صورت عدم اعلام وزارت نفت مطابق مقادیر سال 1401).

وجوه حاصله را به صورت ماهیانه و علی‌الحساب پس از وصول به ردیف درآمدی شماره............. جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه‌داری کل واریز می‌شود و از محل ردیف............... جدول شماره (9) این قانون، صرفاٌ جهت سرمایه‌گذاری در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی، به میزان هفتاد درصد (70%) صرف کمک هزینه جایگزینی بخاری و آبگرمکن‌های با راندمان بالا (رتبه b برچسب انرژی و بیشتر) با اولویت مناطق سردسیر و با اولویت دهک‌های کم‌برخوردار و به میزان سی درصد (30%) صرف سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح افزایش کارایی موتورخانه‌های موجود در ساختمان‌های دولتی با عمر کمتر از بیست سال خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول