اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تشریح جزییات مسمومیت دانش‌آموزان به روایت نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی آخرین نتایج بررسی و خبرهای مسمومیت دانش‌آموزان را بازگو کرد.

تشریح جزییات مسمومیت دانش‌آموزان به روایت نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس

سید مرتضی خاتمی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به دنبال حضور در قم به اتفاق همکاران عضو کمیسیون در رابطه با مسمومیت دانش‌آموزان به نمایندگی از کمیسیون اظهار کرد: راه مسمومیت، استنشاقی و علائم مسمومیت گذرا و ناپایدار بوده است؛ دلیل مسمومیت هم یک نوع گاز یا ترکیبی بوده، منتها با مقدار اندک.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ضمن اینکه باید با اطلاع‌رسانی درست و به هنگام رفع نگرانی از خانواده‌ها و جمعیت عزیز دانش آموزی بشود، در اسرع وقت عوامل احتمالی این حوادث شناسائی و به اطلاع مردم برسد.

خاتمی با اشاره به تکرار حوادث مشابه در شهرها و مدارس دیگر ادامه داد: باید در این رابطه تجارب به دست آمده، توسط کادر محترم آموزش و پرورش، دانشگاه‌های علوم پزشکی و دیگر بخش‌های ذیربط بکارگیری و اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم صورت گیرد که در آرامش آحاد جامعه و رفع نگرانی‌ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

این در حالی است که احمد وحیدی وزیر کشور امروز چهارشنبه (۱۰ اسفند) در مورد مسمومیت‌های دانش‌آموزان گفت: پیرو حوادث اخیر در مورد مسمومیت دانش آموزان در خدمت برخی مسئولان بودیم.

وی افزود: درصد بالایی از آنچه که تحت عنوان عارضه مطرح شده بود بالای نود درصد مربوط به عوامل خارجی نبوده است و بیشتر نگرانی هایی که بوده، این است که براثر طرح این موضوع پیش آمده است .

وحیدی در ادامه گفت: کسانی هم که علایمی مثل سردرد داشتند و به بیمارستان رفتند غالب آنها در ساعات اولیه بدون نیاز به درمان خاصی مرخص شدند و تقریبا ده نفر بیشتر نگهداری شدند. 

وحیدی در مورد عوامل این ماجرا گفت: براساس بررسی ها عامل خاصی را هنوز پیدا نکرده ایم که بگوییم ماده خاصی بوده که در نتیجه آن چنین اتفاقاتی افتاده است.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول