اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فعالیت 10هزار گروه مردمی در کشور

معاون توسعه مشارکت‌های کمیته‌ امداد با بیان اینکه در حال حاضر 10 هزار گروه مردمی با عنوان مراکز نیکوکاری در سطح کشور فعال است، گفت:از ابتدای سالجاری تا کنون 7 هزار و 600میلیارد تومان کمک‌های مردمی در سرفصل های مختلف از طریق این مراکز جمع‌آوری و در بین نیازمندان همان منطقه هزینه شده است.

فعالیت 10هزار گروه مردمی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،  حبیب‌الله آسوده ظهر امروز در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات که با حضور مسئولان کشوری و استانی در اردوگاه علی ابن ابی طالب‌(ع) برگزار شد، با بیان اینکه دشمن در حوادث اخیر دچار اشتباه محاسباتی شد، اظهار کرد: اقوام مختلف کردها و کرمانج‌ها غیرتمند، وطن‌دوست، شرافتمند و متحد هستند و تا زمانی‌این اتحاد بین اقوام و مذاهب وجود دارد، دشمن نمی‌تواند غلطی بکند.

وی در ادامه با اشاره به نقش زکات در تحقق عدالت اجتماعی عنوان کرد: زکات جدا از آثار دینی در حوزه اقتصادی و اجتماعی تاثیرگذار بسزایی دارد، این فریضه الهی یک شاخص نظام‌ساز اقتصادی، اجتماعی و عامل مهم در رونق تولید است.

معاون توسعه مشارکت‌های کمیته‌ امداد  تصریح کرد: زکات ظرفیت قابل توجهی است که متاسفانه تاکنون انگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

آسوده تاکید کرد: ظرفیت زکات  براساس برآوردهای صورت گرفته بیش از 10ها میلیارد تومان است اما تنها بخش کمی از این میزان تحقق پیدا می‌‌کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ زکات باید با تلاش همگانی به ویژه روحانیون، عالمان دینی در جامعه نهادینه شود، اضافه کرد: ترویج و احیای کامل زکات که واجب دینی است فقر مطلق را در جامعه ریشه‌کن می‌کند.

معاون توسعه مشارکت‌های کمیته‌ امداد  با اشاره به اینکه در حال حاضر کمتر از 50 درصد از زکات در کشور جمع‌آوری می‌شود از جمع‌آوری 2 هزار میلیارد تومان زکات در کشور خبر داد و  افزود:  46 درصد زکات فطریه، 11 درصد زکات مستحب و مابقی زکات در دیگر بخش‌ها است.

آسوده خاطرنشان کرد: 750 میلیارد تومان از کل زکات جمع‌آوری شده در سطح کشور توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه زکاتی که در مراکز نیکوکاری جمع آوری می شود به حساب کمیته امداد واریز نمی شود، گفت: 400 میلیارد تومان از این میزان توسط کمیته‌ امداد  و مابقی از طریق اعضای شورا جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های کمیته‌ امداد با بیان اینکه در حال حاضر 10 هزار گروه مردمی با عنوان مراکز نیکوکاری در سطح کشور فعال است، گفت:از ابتدای سالجاری تا کنون 7 هزار و 600میلیارد تومان کمک‌های مردمی در سرفصل های مختلف از طریق این مراکز جمع‌آوری و در بین نیازمندان همان منطقه هزینه شده است.

به گفته آسوده، بیش از یک میلیون و 200 هزار نیکوکار از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار و 700 میلیارد تومان به حساب 420 هزار ایتام زیرپوشش کمیته امداد واریز کرده‌اند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول