اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

کیش‌ و مات اروپا/ واکنش‌ها به حضور شطرنج‌بازان روسیه در آسیا+عکس

پیوستن شطرنج روسیه به آسیا، واکنش‌های زیادی را در پی داشته است.

کیش‌ و مات اروپا/ واکنش‌ها به حضور شطرنج‌بازان روسیه در آسیا+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، نهاد ریاستی شطرنج روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد با درخواست آنها برای حضور در کنفدراسیون شطرنج آسیا موافقت شده و ورزشکاران آنها به دلیل محدودیت‌های اعمالی توسط اروپا پس از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین، قاره سبز را ترک می‌کنند و در رقابت‌های قاره کهن به رقابت می‌پردازند.

در نشست روز سه‌شنبه شطرنج آسیا در ابوظبی امارات، ۲۹ عضو با حضور روسیه موافقت کردند، ۶ عضو رأی ممتنع دادند و یک عضو هم رأی منفی داد. انتقال شطرنج روسیه از اروپا به آسیا در تاریخ اول می یعنی حدود دو ماه دیگر رسمی می‌شود.

روس‌ها: اتفاق تاریخی به وقوع پیوست

«آندری فیلاتوف» رئیس فدراسیون شطرنج روسیه، انتقال از آسیا به اروپا را «اتفاقی تاریخی» توصیف کرد و گفت: برای اولین بار یک فدراسیون شطرنج که یکی از قدرت‌های دنیاست، از یک قاره به قاره‌ای دیگر رفت. از هیأت‌هایی که از ما حمایت کردند، سپاسگزارم. این رأی از یک طرف نشانه اعتماد به ما و از طرف دیگر کار خوبی است که فدراسیون ما انجام داده است. امیدوارم همکاری سازنده‌ای را در آینده چه درباره حضور تیم‌های روسیه در رقابت‌های قهرمانی قاره‌ای و چه درباره برگزاری تورنمنت‌هایی در روسیه داشته باشیم.

 

«اولگ ماتیستین» ورزش ورزش روسیه نیز درباره این اتفاق گفت: این تصمیم مثبت و مهمی است. اولویت شطرنج‌بازان ما این است که در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا کنند و قابلیت‌های خود را در مقابله با رقبای ارزشمند و قدرتمند خود نشان دهند.

«میخاییل کوبالیا» سرمربی تیم جوانان روسیه و استاد بزرگ شطرنج هم گفت: من فکر می‌کنم پس از گذشت زمانی، ما چند نماینده را در سطح بالای فدراسیون شطرنج آسیا خواهیم داشت. ما فدراسیون قدرتمند و بزرگی هستیم. در حالی که ما در اروپا بودیم اما امکان تصمیم‌گیری و میزبانی مسابقات از ما گرفته شده بود. ما آماده هستیم و می‌خواهیم به رقابت‌های آسیایی برویم. شطرنج در آسیا بسیار سریع در حال توسعه است و هند، ایران، قزاقستان، ازبکستان و چین در آن حضور دارند. رقابت‌ در آسیا فراتر از اروپاست، مخصوصاً در میان کودکان.

 

واکنش عصبی اروپا به از دست دادن روسیه

«پیتر نیلسن» استادبزرگ شطرنج دانمارک درباره جدایی روسیه از اروپا گفت: شرم‌آور اما قابل انتظار بود. شطرنج به اولین ورزشی تبدیل شد که به روسیه اجازه داد به‌منظور تلاش برای جلوگیری از تحریم‌ها، از اروپا به آسیا برود.

«مالکوم پِین» نایب‌رئیس اتحادیه شطرنج اروپا نیز گفت: این اتفاقی شرم‌آور است. این یک رسوایی است که روسیه برای جلوگیری از تحریم‌ها به آسیا فرار کند. این شگفت‌انگیز است که چگونه شطرنج می‌تواند همیشه انعکاس‌دهنده ژئوپلتیک باشد.

 

کیش‌ومات‌های بعدی در انتظار اروپا

پیش از شطرنج، زمزمه‌هایی درباره حضور فوتبال روسیه در آسیا نیز شنیده می‌شد و طبق گزارش رسانه‌های روسیه ممکن است این اتفاق، به‌عنوان آغازگر راهی باشد که ورزشکاران روسیه برای اینکه بتوانند در انتخابی المپیک و همچنین مسابقات قاره‌ای با رقبای خود رقابت کنند، راهی آسیا شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول