اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ضرورت توجه باغداران مازندرانی به تهیه نهال از نهالستان‌های دارای مجوز

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورززی مازندران گفت: باغداران برای جلوگیری از ورود آفات از نهالستان‌های دارای مجوز، نهال‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند.

ضرورت توجه باغداران مازندرانی به تهیه نهال از نهالستان‌های دارای مجوز

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورززی مازندران  با اشاره  به فرارسیدن زمان جابجایی و غرس نهال و لزوم تامین نهـال مورد نیاز، اظهار کرد: کشاورزان و بهره‌برداران برای جلوگیری از ورود آفات و بیماری‌های گیاهی خسارتزا به باغات منطقه نسبت به تهیه نهال سالم و دارای گواهی بهداشــــت از نهالستان‌های دارای مجوز جهاد کشاورزی استان اقدام و از خرید نهال‌های فاقد گواهی بهداشت و از افراد دوره گرد و نهال‌های پشت وانتی  خودداری کنند.

عبدالرحمن زاغی افزود: آفات و بیماری‌های خسارتزا و قرنطینه‌ای مانند بیمـــــاری ویروسی تریستیزای مرکبات، آتشک سیب و گلابی، گال باکتریایی درختان میوه  هسته‌دار، نماتد‌ها از طریق نهال آلوده انتقال و انتشار پیدا می‌کند به همین منظور باغداران و بهره برداران برای  پیشگیری از انتقال آفات و بیماری‌های گیاهی از سایر استان‌ها به مازندران سعی شود از نهال‌های تولیدی نهالستان‌های استان استفاده کنند.

وی گفت:کشاورزان و باغداران برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نوع رقم و پایه‌های مناسب و نحوه کاشت نهال ضروری است به کارشناسان مراکز جهاد کشــاورزی، مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، مدیریت حفظ نباتات و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مراجعه و با مشاوره و دریافت اطلاعات لازم نسبت به خرید، تامین و کاشت نهال مورد نیاز اقدام کنند.  

پایان پیام/۸۶۰۳۵/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول