اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

خبر خوب| ایران به جمع کشورهای لیتیومی پیوست/ ۸.۵ میلیون تن لیتیوم در کجای ایران قرار دارد؟

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه دو معدن لیتیوم در دشت قهاوند کشف شده  است گفت: گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری از این ماده معدنی در حال اخذ است.

خبر خوب| ایران به جمع کشورهای لیتیومی پیوست/ ۸.۵ میلیون تن لیتیوم در کجای ایران قرار دارد؟

محمدهادی احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه دو معدن لیتیوم در قهاوند کشف شده  است اظهار کرد: تأییدیه وجود لیتیوم در این منطقه دریافت شده و گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری نیز در حال اخذ است. 

وی با اشاره به اینکه دو سال آینده این معدن راه‌اندازی خواهد شد افزود: کشف این معدن چهار سال زمان برد و سرمایه‌گذار نیز آماده سرمایه‌گذاری بر روی آن است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر اینکه گستره این دو معدن ۵ تا ۶ کیلومتر مربع و به اندازه مساحت دشت قهاوند است ادامه داد: در حال حاضر در مرحله بررسی بهره‌گیری از تکنولوژی دوکشور توسعه یافته برای استخراج آن هستیم.

وی یادآور شد: فرآوری این اکتشاف در باتری لیتیومی در گوشی تلفن همراه، صنایع پیشرفته و الکترونیکی به کار برده می‌شود که هم جنبه صادراتی و هم قابلیت استفاده در داخل کشور را دارد.

به گزارش فارس، پیشتر نیز ابراهیم‌علی مولابیگی مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صمت از کشف نخستین ذخیره لیتیوم در کشور خبر داد و اظهار داشت که کشف این ذخیره در استان همدان نویدبخش کشف ذخایر دیگری در این استان خواهد بود.

وی میزان ذخیره قطعی محدوده یادشده را 8 میلیون و 500 هزارتن کانسنگ لیتیوم عنوان کرد و افزود: در جهان امروز این فلز استراتژیک و با ارزش به عنوان یکی از نیازهای تکنولوژی روز محسوب می‌شود.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول