اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

«سبزه‌میدان» زنجان را وزیر کشور افتتاح می‌کند/ شهردار مسئولیت دارد اما اختیار خیر

شهردار زنجان در مورد زمان افتتاح یکی از پروژه‌های مهم شهری گفت: فاز جنوبی پروژه سبزه‌میدان روز 16 اسفندماه با حضور وزیر کشور افتتاح می‌شود.

«سبزه‌میدان» زنجان را وزیر کشور افتتاح می‌کند/ شهردار مسئولیت دارد اما اختیار خیر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان اظهار کرد: اگر در قوانین کشور تجدید نظر نکرده و شهرداری را شهردار شهر نکنیم، همواره با مشکل مواجه خواهیم بود.

شهردار زنجان گفت: اگر قرار است شهرداری در شهر مسئولیت داشته باشد باید اختیارات نیز با شهرداری باشد نه اینکه هر جا که صحبت از تکلیف و مسئولیت بود شهرداری را جلو بکشیم و هر جا که صحبت از تصمیم‌گیری است شهرداری کم‌ترین تاثیر را داشته باشد.

وی با بیان اینکه این ضعف قوانین کشوری در حوزه شهرداری‌ها است، تصریح کرد: شهرداران در کشور از قدرت عمل و اختیارات کافی برای اداره شهر برخوردار نیستند.

فیروزفر با یادآوری اینکه نسبت به سال قبل تحولات زیادی در آرامستان زنجان در تمام ابعاد صورت گرفته است، ادامه داد: آرامستان زنجان از حیث اقدامان توسعه‌ای رتبه اول کشوری را در حوزه آرامستان‌ها کسب کرد و این اقدامات با وجود مشکلات و تنگناهایی که شهرداری از بابت اختیارات دارد انجام شده است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه چند روز آینده برای زنجان روزهای مبارک و پرامیدی است، اضافه کرد: این ایام برای شهرداری ایام خوبی خواهد بود عرصه جنوبی، باغراه غربی و شرقی، باغ آستانه و باغ ذوالفقاری افتتاح می‌شود.

وی گفت: برخلاف همه معضلاتی که نوسانات قیمتی داشت پروژه سبزه‌میدان در حال تکمیل است و با تامین مصالح و نیروی پیمانکاری متاسفانه نوسانات قیمتی همه کارهای ما را به هم ریخته است که امیدواریم این پروژه روز 16 اسفند با حضور وزیر کشور افتتاح شود.

شهردار زنجان در ادامه با بیان اینکه در کنار سبزه‌میدان در پروژه بسیار زیبا و مهم شهرداری شامل گذرملت و گذر اشراق با یک کار جهادی در عرض سه تا چهار ماه و در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی به پایان رسیده است، گفت: منتظر جواب مزایده بهره‌برداری این دو پروژه هستیم که سعی می‌کنیم هر دو تا عید نوروز افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری که برای الکترونیکی کردن خدمات انجام شده بود تحقق یافته است، تاکید کرد: سامانه‌های صدور پروانه، سامانه شفافیت شهرداری، سامانه مهار آتش‌نشانی و سامانه معراج آرامستان زنجان در این راستا آماده خدمات‌رسانی شده است.

فیروزفر با اشاره به برنامه شهرداری در ارتباط با عید نوروز گفت: متاسفانه برخی از حفاری‌های دستگاه‌های خدمات رسان هنوز ترمیم نشده است و این موضوع در حالی است که شهرداری بنا دارد عید امسال شهر را بسیار زیباتر از سال گذشته برای شهروندان آماده کند.

وی با توضیح اینکه کارخانه آسفالت شهرداری امسال زودتر از موعد آماده کار شده است، بیان کرد: از سه روز پیش آسفالت‌ریزی در سطح شهر برای ترمیم حفاری‌ها آغاز شده است.

شهردار زنجان در ادامه با اشاره به اینکه با خدماتی که امسال در شهرداری اتفاق افتاد سطح توقعات مردم بالا رفته است و ما از این بابت خوشحالیم، گفت: سال بعد مردم دیگر مطالبه درباره آسفالت و یا چاله خیابان نخواهند داشت و به کارهای بزرگتر از جمله توسعه شهر فکر خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه مطالبه مردم حل مشکل ترافیک به صورت ریشه‌ای است، گفت: در این راستا از هفت ماه قبل با دو مشاور کار شروع شده و سه نقطه را مطالعه کرده‌ایم.

فیروزفر گفـت: نتیجه مطالعات این است که بافت مروزی به تنهایی نمی تواند گره گشایی ترافیک باشد و باید رینگ‌های ترافیکی را در شهر زنجان پیاده کنیم که در این راستا ۴.۵ کیلومتر برای رینگ شمالی پیش بینی شده است.

پایان پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول