اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان در دیدار همتای بلژیکی: آماده حل مشکل مربوط به زندانیان دو کشور هستیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای بلژیکی گفت: در چارچوب توافق قبلی، آماده حل مشکل مربوط به زندانیان دو کشور هستیم.

امیرعبداللهیان در دیدار همتای بلژیکی: آماده حل مشکل مربوط به زندانیان دو کشور هستیم

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به ژنو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌هایش در ژنو پذیرای خانم «حجا لحبیب» وزیر امور خارجه بلژیک در محل اقامتش بود. 

در دیدار وزرای خارجه دو کشور موضوعات سیاسی دوجانبه، برخی موضوعات بین المللی و نیز مسائل کنسولی دو کشور مورد تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (دوشنبه) هشتم اسفند ماه برای شرکت در بخش عالیرتبه پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل و همچنین نشست سالانه کنفرانس خلع سلاح در رأس هیأتی وارد ژنو شد.

* روابط دوجانبه نباید تحت تاثیر ارزیابی‌های غلط برخی طرف‌های اروپایی قرار بگیرد

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به بیش از ۱۳۰ سال روابط تاریخی دو کشور، از دیدار امروز ابراز خرسندی کرد و گفت: با شما موافقم که برای حل مشکلات باید به گفت‌وگو و همکاری با یکدیگر ادامه دهیم. 

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به ارزیابی غلط برخی طرف‌های اروپایی در خصوص اغتشاشات اخیر در ایران، گفت که روابط و مسائل دوجانبه نباید تحت تاثیر این محاسبات و ارزیابی‌های غلط قرار گیرد.

 

* آماده حل مشکل مربوط به زندانیان دو کشور هستیم

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی در خصوص مسائل کنسولی نیز خطاب به همتای بلژیکی عنوان کرد: در چارچوب توافق قبلی، آماده حل مشکل مربوط به زندانیان دو کشور هستیم. 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنان مواضع و دیدگاه‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران را در خصوص موضوع اوکراین برای همتای بلژیکی تبیین کرد.

خانم حاجه لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و گفت‌وگو که در استمرار گفت‌وگوهای مختلف دو طرف صورت می‌گیرد، گفت، نقطه نظر من هم هست که علیرغم دیدگاهای مختلف در خصوص برخی موضوعات، باید کانال گفت‌وگوها را حفظ کنیم.

 

وزیر خارجه بلژیک با بیان اینکه علاقه‌مندیم که در گفت‌وگوها از این سطح موضوعات فراتر رویم، دیدگاه‌های کشورش در خصوص موضوعات کنسولی بین دو کشور را تبیین کرد.

وی با تأکید بر ضرورت ادامه گفت‌وگوهای دوجانبه در خصوص موضوعات مدنظر دو کشور، افزود: گفت‌وگوهای دو کشور نباید تحت تاثیر مواضع و دیدگاه‌های برخی نمایندگان مجلس قرار گیرد.

گفتنی است وزیر امور خارجه کشورمان  بنا به در خواست خانم «حجا لحبیب» وزیر امور خارجه بلژیک چندی پیش با وی تلفنی گفت‌وگو و در مورد موضوعات مورد علاقه دو کشور و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی و تبادل نظر کرده بود. 

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بلژیک در آن گفت‌وگوی تلفنی همچنین ابراز امیدواری کردند در سایه همکاری و تلاش مشترک، مناسبات فیمابین بیش از گذشته گسترش یابد. آخرین وضعیت همکاری‌های کنسولی نیز در آن گفت‌وگو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه پیش از این هم در محل اقامتش با وزرای خارجه فنلاند، ارمنستان و نروژ دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول