اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: بازگشت کریمه به اوکراین غیرممکن است

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه شبه‌جزیره کریمه بخشی جدایی‌ناپذیر از خاک روسیه است، گفت فعلا شرایط برای مذاکره با اوکراین و پایان دادن به عملیات نظامی ویژه فراهم نیست.

کرملین: بازگشت کریمه به اوکراین غیرممکن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) اظهارات مقام‌های اوکراینی مبنی بر پس گرفتن شبه‌جزیره کریمه از کنترل مسکو را غیرممکن خواند.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «بازگشت کریمه به اوکراین غیرممکن است ، زیرا این منطقه بخشی جدایی‌ناپذیر از سرزمین فدراسیون روسیه است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با «مضحک و پوچ» خواندن لیست تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه، اظهار داشت: «پزشکان و فعالان حقوق بشر در این لیست هستند که هیچ ارتباطی با تحریم‌ها و عملیات نظامی ندارند. گزینه‌های غرب برای تحریم روسیه در حال تمام شدن است».

سخنگوی کرملین با بیان اینکه مسکو توجه زیادی به طرح صلح چین برای اوکراین دارد، تصریح کرد: «ما در حال مطالعه برنامه صلح چین هستیم و هیچ پیش‌شرطی برای مذاکرات و روند عملیات ویژه در اوکراین در جهت دستیابی به اهداف خود وجود ندارد».

طبق این گزارش، وی درباره روابط روسیه و چین ادامه داد: «جزئیات برنامه صلح چین در مورد اوکراین متعاقب تجزیه و تحلیل دقیق اوضاع به دست آمده و این یک روند طولانی خواهد بود. من نیازی به صحبت درباره گزارش‌های مربوط به ارسال تجهیزات نظامی به روسیه توسط پکن نمی‌بینم».

به نوشته اسپوتنیک، این مقام روس با بیان اینکه شرایط برای پایان دادن به درگیری در اوکراین فراهم نیست، تاکید کرد: «در حال حاضر ، هیچ شرطی برای مذاکره در مورد اوکراین وجود ندارد، عملیات نظامی ویژه به سمت اهداف خود می‌رود. ما هیچ تمایلی از طرف اوکراینی برای حل مسالمت‌آمیز اوضاع نمی‌بینیم».

امروز همچنین «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان با بیان اینکه بوداپست حامی صلح در جنگ اوکراین است، گفت تحریم روسیه و ارسال سلاح به کی‌یف، جنگ را متوقف نمی‌کند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول