اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دادستان دماوند: نباید مردم را به سمت تخلف در ساخت و ساز سوق دهیم/ رایزنی با بنیاد مسکن برای افزایش بافت روستایی

دادستان شهرستان دماوند گفت: نباید مردم را به سمت تخلف در ساخت و ساز سوق دهیم و در این راستا شهرداری باید همیشه یک قسمت خالی و ذخیره برای متقاضیان ساخت مسکن داشته باشد.

دادستان دماوند: نباید مردم را به سمت تخلف در ساخت و ساز سوق دهیم/ رایزنی با بنیاد مسکن برای افزایش بافت روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، مرتضی طهماسبی دادستان تهران اظهار کرد: نباید مردم را به سمت تخلف در ساخت و ساز سوق دهیم و در این راستا شهرداری باید همیشه یک قسمت خالی و ذخیره برای متقاضیان ساخت مسکن داشته باشد.

 

 

دادستان دماوند گفت: می‌توانیم از طریق قانونگذاری آبسرد را باغ‌شهر کنیم به همین منظور  مکاتباتی با فرمانداری و استانداری انجام شده است تا این مهم ساماندهی شود و با وجود اینکه ۹ هزارو ۸۳۱ هکتار حریم وجود دارد، اما عملا توانایی مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز را نداریم از سوی دیگر معضلات دیگر در خدمات رسانی ایجاد می‌شود، زیرا خلا قانونی وجود دارد.

طهماسبی تصریح کرد: رایزنی و مکاتبات بسیاری با بنیاد مسکن در خصوص افزایش بافت روستایی صورت گرفته اما متاسفانه تصمیمات مبتنی بر افزایش جمعیتی است که در محدوده و در بافت قرار دارند، از آنجا که افزایش جمعیت در روستاها را شاهد نیستیم و یا درصد بسیار ناچیزی را شامل می‌شود باید این آیتم ها اصلاح شوند نه اینکه سرشماری رسمی ملاک باشد به همین منظور به دلیل این مشکلات شاهد ساخت و سازهایی در خارج از بافت می‌شویم.

دادستان شهرستان دماوند در خصوص نحوه رسیدگی قضایی به گزارشات دیرهنگام جهاد کشاورزی برای ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار کرد: این خلاهای قانونی منحصر به شهرستان دماوند نیست و در کل کشور قوانین باید اصلاح یا قوانین جدید وضع شوند و تا جایی که مجموعه شهرستان بتواند به این امر کمک کند تلاش می‌کنیم اما قانونگذاری در اختیار ما نیست.

 

دادستان شهرستان دماوند ادامه داد: قانونگذار به لحاظ اهمیت موضوع ساخت و سازغیر مجاز، بر تن یک موضوع حقوقی لباس کیفری پوشانده است، قلع و قمع غیرمجاز یک موضوع حقوقی است و در حالی که مجازات ها دسته بندی شده هستند ولی قلع و قمع جزو مجازت ها نیست ولی به واسطه اهمیت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تصرف اراضی ملی و... یک تاسیس حقوقی جدیدی ایجاد شده تا در بدو امر سراغ قلع و قمع نروید و از ابتدا می‌گوییم کیفری است.

دادستان شهرستان دماوند تصریح کرد: اگر یک اداره در این موضوع دیر اقدام کند و یک ساخت و ساز غیرمجاز به مقام قضایی ارجاع و گزارش نشده باشد، هنوز الزامات حقوقی و دادخواست آن بر سرجای خود است حتی اگر ۵۰ سال از آن گذشته باشد.

 

طهماسبی گفت: نیاز است یک حراست و مقام داخلی به حساب مجمع شوراها برسد و این مهم تقویت شود تا به عنوان یک سپر ایمنی برای شورا در مقابل مراجع نظارتی و قضایی باشد و قبل از ابتلا به موضوعات تخلف و مجرمانه شورا را پالایش و محاسبه کرده باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول