اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بررسی مسائل هیأت وزنه‌برداری اصفهان؛ عدم حضور دختران وزنه‌بردار درمسابقات کشوری تا لغو انتخابات

حضور نیافتن برخی از دختران اصفهانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت وزنه‌برداری استان اصفهان حاشیه‌ساز شد. توضیحات سرپرست هیات وزنه‌برداری اصفهان را در این گزارش بخوانید.

بررسی مسائل هیأت وزنه‌برداری اصفهان؛ عدم حضور دختران وزنه‌بردار درمسابقات کشوری تا لغو انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،  مسابقات قهرمانی کشور بانوان وزنه‌بردار در حالی آغاز شده که ۵ وزنه‌بردار اصفهانی به یک‌باره تصمیم به غیبت در این مسابقات گرفته و تیم اصفهان را در این رقابت‌ها همراهی نکردند، البته چند وقتی است که هیات وزنه‌برداری با حاشیه‌هایی همراه شده است.

دلیل عجیب دختران وزنه‌بردار برای نرفتن به مسابقات کشوری

یکی از این دختران وزنه‌بردار در گفت‌و‌گویی عنوان کرده هیأت وزنه‌برداری اصفهان مربیان کاربلد و باتجربه را به مسابقات اعزام نکرد و نفراتی را جایگزین کرد که از تیم خودشان بودند و ما مربیان حرفه‌ای‌تری نسبت به آن‌ها داشتیم اما نمی‌دانم با چه نیتی مربیان خوب و کاربلد را اعزام نکردند.

وی همچنین بیان کرده که این اتفاق به خاطر مجمع انتخاباتی هیأت است و احتمالاً کسانی را به‌عنوان مربی انتخاب کردند که مطمئن هستند به گزینه خودشان رأی می‌دهد، به خاطر انتخابات دارند آینده ورزشکاران را خراب می‌کنند، حتی یکی از همان مربیان کاربلد را به‌عنوان داور برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور معرفی کرده بودند اما چون دیدند ممکن است مجبور شوند بعداً او را به‌عنوان داور وارد مجمع کنند و احتمال دارد به گزینه آن‌ها رأی ندهد، اسم او را از داوری هم خط زدند.

این صحبت‌ها در حالی مطرح‌شده که در روز نخست مسابقات قهرمانی کشور بانوان مسابقات ۳ وزن برگزار شد و پرنیان پیش‌بین از اصفهان در دسته ۴۹ کیلوگرم به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کرده است.

مربی‌شان اصلاً کارت مربی‌گری نداشت

فاطمه سنجیده مربی تیم وزنه‌برداری اصفهان نیز در حاشیه همین مسابقات گفته چهار بازیکن از پنج بازیکنی که همراه ما به این مسابقات نیامدند، مربی‌شان اصلاً کارت مربی‌گری نداشت و اسم این مربی به اسم سرپرست تیم رد شد تا کنار وزنه‌برداران باشد اما این مربی نپذیرفت و این چهار وزنه‌بردار عنوان کردند چون مربی ما به اهواز نمی‌آید ما هم در مسابقات شرکت نمی‌کنیم.

وی همچنین بیان داشته اگر این نفرات قصد شرکت در مسابقات را نداشتند باید حداقل دو، سه روز زودتر به کادر فنی تیم اصفهان اطلاع می‌دادند زیرا ما نفرات دیگری را به‌جای این پنج نفر از لیست‌مان خط زده بودیم و اگر از قبل اطلاع داشتیم نفرات دیگر را جایگزین می‌کردیم، این پنج نفر که تیم را همراهی نکردند، در واقع حق پنج وزنه‌بردار دیگر را ضایع کردند.

اقدام ورزشکاران حرفه‌ای نبود

امید سالدورگر سرپرست هیأت وزنه‌برداری استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شورای فنی هیأت وزنه‌برداری در مورد ورزشکاران و مربیان اعزامی تصمیم گرفتند، برخی از مربیان نمی‌خواستند تیم اعزام شود و ورزشکاران‌ خود را اعزام نکردند.

وی ادامه داد: تاکنون با من صحبتی نکردند و دلیلی نیاوردند، باید توضیح بخواهم که چرا این کار را کردند، مربیان وزنه‌برداری بانوان اصفهان از یک زمان فعالیت خود را شروع کردند و با یک درجه در حال فعالیت هستند؛ کادر فنی که انتخاب شد در تجربه‌های گذشته کنار تیم بوده‌اند و از لحاظ فنی مشکلی نداشتند و با تصمیم شورای فنی انتخاب شدند.

سالدورگر در پایان گفت: ورزشکارانی که به مسابقات نرفتند، کار حرفه‌ای انجام ندادند و اگر مشکلی داشتند باید قبل از مسابقات اعلام می‌کردند اما با این‌که گفته شود مربی کاربلد نیست و کاری انجام دهند که به ضرر ورزشکار شود، درست نیست.

مجمع انتخاباتی هیأت وزنه‌برداری لغو شد

مجمع انتخاباتی هیأت وزنه‌برداری استان اصفهان که قرار بود روز سه‌شنبه ۹ اسفندماه با حضور سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری برگزار و رئیس جدید این هیأت نیز پس از چندین ماه بلاتکلیفی مشخص شود، نیز لغو شد.

در مهرماه سال ۹۷ حمیدرضا فدوی پس از برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت وزنه‌برداری به‌عنوان رئیس هیأت وزنه‌برداری استان اصفهان انتخاب شد اما فدوی در خردادماه سال ۹۹ از سمت خود برکنار و حمیدرضا کمالیان به‌عنوان سرپرست هیأت معرفی شد.

سپس در شهریورماه سال ۹۹ مجمع انتخاباتی هیأت وزنه‌برداری برگزار و حمید محمدی به‌عنوان رئیس جدید هیأت وزنه‌برداری استان اصفهان انتخاب شد اما محمدی نیز در مردادماه سال جاری از سمت خود برکنار شد تا آرش ظفریان و سپس امید سالدورگر به‌عنوان سرپرست هیأت وزنه‌برداری را تا برگزاری مجمع انتخاباتی مدیریت کنند.

وزنه‌برداری از رشته‌های مدال‌آور ورزش ایران است و در سال‌های اخیر وزنه‌برداران اصفهانی در میادین آسیایی و جهانی خوش درخشیده و تنها مدال المپیکی ورزش اصفهان نیز در این رشته به‌دست‌آمده است، از همین رو ورزش‌دوستان اصفهانی امیدوارند وضعیت وزنه‌برداری اصفهان  هرچه زودتر سروسامان بگیرد.

پایان پیام/۶۳۰۹۰/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول