اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«موسی بن جعفر» محروم ترین محله شهر بیرجند

فرماندار بیرجند گفت: محله موسی بن جعفر در بیرجند محروم‌ترین است و هرچند در گذشته بارگذاری‌هایی در این منطقه انجام شده اما زمینی برای خدمات عمومی در اختیار شهرداری نیست، معابر عمدتا باریک است و مشکلاتی از این دست وجود دارد.

«موسی بن جعفر» محروم ترین محله شهر بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی فاضلی‌فرد، فرماندار بیرجند امروز در نشست ستاد بازآفرینی پایدار این شهرستان اظهارداشت: محله موسی بن جعفر در بیرجند محروم‌ترین است و هرچند در گذشته بارگذاری‌هایی در این منطقه انجام شده اما زمینی برای خدمات عمومی در اختیار شهرداری نیست، معابر بیشتر باریک است و مشکلاتی از این دست وجود دارد.

وی مشکلات اجتماعی را از مهم ترین موضوعات محلات هدف بازآفرینی شهری برشمرد و اظهار داشت: محله موسی بن جعفر از طریق قرارگاه محرومیت‌زدایی به عنوان محله هدف پیش‌بینی شده که امید است از این مسیر هم اقدامات فرهنگی و اجتماعی انجام شود.

فرماندار بیرجند گفت: مجموعه بافت‌های ناکارآمد و فرسوده در شهرستان بیرجند حدود ۷۰۰ هکتار است که زیبنده مرکز استان نیست.

همچنین از بین ۵۲ محله محروم در  خراسان جنوبی ۱۴ محله در شهر بیرجند واقع شده است.

لزوم همکاری دستگاه های اجرایی در بازآفرینی شهری

وی تصریح کرد: بخشی از این بافت‌های فرسوده و ناکارآمد بناهای میراث فرهنگی و تاریخی است یا در تملک اوقاف بوده لذا با توجه به سبقه فرهنگی شهر بیرجند انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی در بازآفرینی محلات همکاری بیشتری داشته باشند.

فاضلی‌فرد افزود: هدف اصلی ستاد بازآفرینی شهری این است که مجموعه‌ای از دستگاه‌ها پروژه‌ای را تعریف کنند و با مشارکت همگانی در راستای بهبود محلات هدف گام بردارند.

وی گفت: دستگاه‌های متولی باید با نگاه تغییر وضعیت محلات هدف به موضوع بازآفرینی شهری ورود پیدا کنند و سهم آورده خود را افزایش دهند.

فرماندار بیرجند افزود: این موضوع بار سنگینی بر دوش شهرداری گذاشته، منظر شهر را نازیبا کرده و چون بافت‌های فرسوده ملک مردم است یا در تملک میراث فرهنگی بوده به قطعات کوچک‌تر تقسیم شده است.

فاضلی‌فرد با اشاره به سهم اوقاف در محلات هدف بازآفرینی شهری گفت: انتظار می‌رود این نهاد با توجه به مالکیتی که در برخی محلات دارد بیش از گذشته پای کار باشد و کمک کند.

وی تصریح کرد: لازم است پروژه‌های مشخص از سوی دستگاه‌های اجرایی تعریف شود تا از سرجمع اعتبارات بازآفرینی و سهم هر دستگاه بتوان اقدامات بنیادی در محلات هدف انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع کانال موسی بن جعفر باید سریعا تعیین تکلیف شود گفت: احساس می‌شود درخصوص بازآفرینی شهری هنوز برخی دستگاه‌ها نگاه لازم را ندارد و شاید بیشتر دنبال انجام ماموریت‌های سازمانی هستند.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول