اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

برگزاری هشتمین دوره «هفته آگاهی از مغز» با هدف افزایش سرمایه‌های شناختی جامعه ایرانی

رویداد «هفته آگاهی از مغز» که برای هشتمین سال متوالی با هدف افزایش سرمایه شناختی برگزار می‌گردد، آغاز شده و تا 12 اسفندماه ادامه دارد.

برگزاری هشتمین دوره «هفته آگاهی از مغز» با هدف افزایش سرمایه‌های شناختی جامعه ایرانی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خیرگزاری فارس و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، هشتمین سال متوالی هفته‌ آگاهی از مغز با هدف افزایش سرمایه شناختی با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری کار خود را آغاز کرد.

مراسم افتتاحیه‌ هشتمین سال متوالی هفته‌ آگاهی از مغز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با شعار «تحصیل، پژوهش و اشتغال درعلوم اعصاب  و شناختی» برگزار شد. در این رویداد یک هفته‌ای جمعی از متخصصان و اساتید برجسته‌ حوزه علوم اعصاب شناختی حضور داشتند. 

سید محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در این رویداد آنلاین با اشاره به اهمیت رونق بازار کسب و کار و طراحی و تولید محصولات فناورانه شناختی در سطح جامعه گفت: حمایت این ستاد از کارآفرینان حوزه‌های علوم شناختی مداوم و هدفمند است.

وی افزود: در این رویداد برنامه‌های متنوعی برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی، گسترش آگاهی و شناخت نسبت به ساختار مغز در نظر گرفته شده است که به مدت یک هفته این برنامه‌ها اجرایی خواهد ‌شد. این برنامه‌ها در راستای ارتقای بهداشت و توانمندسازی مغز و راه‌های جلوگیری از کاهش توانایی مغز خواهد بود.

محمدتقی جغتایی مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در امور آموزش نیز در این رویداد جایگاه کنونی کشورمان در حوزه علوم اعصاب و دانش شناختی در دنیا را مطلوب دانست و گفت: هفته آگاهی از مغز با هدف افزایش سرمایه‌های شناختی جامعه ایرانی و ارتقای سطح آگاهی از مغز برای هشتمین سال متوالی به صورت گسترده در سراسر کشور برگزار می‌شود.

در این رویداد آنلاین، برخی اساتید و فعالان این حوزه، رشته‌ علوم اعصاب شناختی را در ابعاد تحصیلی، پژوهشی، شغلی مورد بحث و بررسی قرار دادند و موقعیت و جایگاه فعلی این رشته در ایران تشریح و راه‌کار‌هایی برای گام برداشتن در این مسیر ارائه دادند.

هفته‌ آگاهی از مغز تا 12 اسفندماه ادامه دارد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی مراجعه کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول