اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انجام 8 هزار فقره وکالت تسخیری در مازندران/دلیل سردرگمی مردم در راهروهای دادگستری

رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران، گفت: 8 هزار فقره وکالت تسخیری توسط این کانون در استان انجام شده است.

انجام  8 هزار فقره وکالت تسخیری در مازندران/دلیل سردرگمی مردم در راهروهای دادگستری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدعلی باقری‌تبار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سابقه تاسیس ۹۰ ساله این کانون، اظهار کرد: ۷۰ سال به صورت مستقل در کشور فعالیت داریم.

وی گفت: کانون‌های وکلا در امر عدم ارتباط با رسانه‌ها غفلت کردند و شاید هم این موضوع برگرفته از قانون منع امر تبلیغ بوده است به همین دلیل هم باعث شده که خدمات این مجموعه در اختیار عامه مردم قرار نگرفته است.

رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران، اضافه کرد: امر مشاوره در جامعه ما تا حدودی زیادی مغفول مانده است و همین موضوع باعث شده که برخی‌ها به دلیل عدم آشنایی با قوانین در مسیر دادرسی‌ها با چالش مواجه می‌شوند.

وی اضافه کرد: روند دریافت وکیل تسخیری در دادگستری‌ها تا حدودی تسهیل شده و در طی مدت ۱۰ سال گذشته ۸ هزار و ۱۵۸ فقره وکالت تسخیری در دادگاه‌های مازندران با حضور وکلای کانون انجام شده همچنین نزدیک به ۲ هزار وکالت معاضدتی و نیز ۶۰ نفر از وکلای استان در دادسرای عمومی و انقلاب به مردم مشاوره رایگان می‌دهند.

باقری‌تبار یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این مجموعه ایجاد اشتغال در سطح استان بوده و در سال جاری ۳۳۷ نفر از طریق آزمونی که سازمان سنجش برگزار شده جذب شدند و پروانه فعالیت برای کارشناسان دادگستری و قضات بازنشسته هم صادر شده است.

وی ادامه داد: هنوز پاسخ استعلامات این افرادی که جذب شدن از طریق مراجع ذیصلاح صادر نشده است باید برای پذیرش دانشجویان حقوق و میزان نیاز بازار کار نسبت و تناسبی ایجاد شود، تعداد دانشگاه‌ها و میزان پذیرش دانشجو در این رشته با نیازمندی‌های جامعه تطابق ندارد.

به گزارش فارس، وکیل تسخیری، برای شاکی و متهم، در پرونده‌های کیفری، در صورت عدم تمکن مالی و احراز این موضوع توسط دادگاه رسیدگی کننده تعیین می‌شود. در جرایم موجب مجازات سلب حیات و حبس ابد در صورتی که متهم، وکیل معرفی نکند، دادگاه برای وی نصب وکیل خواهد کرد. حق الوکاله وکیل تسخیری نیز از محل اعتبارات قوه قضائیه، پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول