اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

دادخواهی 6 هزار صفحه‌ای ارمنستان علیه باکو در دیوان بین‌المللی

مقام ارشد دولت ارمنستان از دادخواهی 6 هزار صفحه‌ای این کشور از باکو و ارائه آن به دیوان بین‌المللی دادگستری خبر داد.

دادخواهی 6 هزار صفحه‌ای ارمنستان علیه باکو در دیوان بین‌المللی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام ارشد دولت ارمنستان از تداوم طرح دعوی سنگین این کشورعلیه جمهوری آذربایجان در ماجمع جهانی بابت مقض حقوق ارامنه  و جعل تاریخ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «پان آرمنین» «یگیشه کراکاسیان» نماینده دولت ارمنستان در امور حقوقی بین‌المللی روز شنبه اظهار داشت گفت که ارمنستان طرح دعوی را علیه جمهوری آذربایجان به اتهام تبعیض نژادی به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کرده است.

این مقام ارشد دولت ارمنستان گفت که اقدامات اخیر دادگاه بین‌المللی  علیه جمهوری آذربایجان اعمال کرد که به این کشور دستور داد تا مسیر مهم «لاچین» را برای افراد، بار و حمل و نقل باز کند  بر اساس تلاش‌های ارمنستان  بوده است.

این مقام ارمنستانی افزود که این کشور شکایت ۶۰۰۰ صفحه‌ای علیه  جمهوریآذربایجان به دادگاه عالی  سازمان ملل تقدیم کرد که شامل  دهه‌ها تبلیغ نفرت و نژادپرستی علیه ارمنستان، ارمنستان هراسی، خرابکاری فرهنگی، جعل تاریخ وغیره است.

کراکاسیان گفت که وضعیت مسیر لاچین با اتهامات تبعیض نژادی علیه آذربایجان نیز مطابقت دارد.وی افزود، با بسته شدن مسیر لاچین، حقوق ارامنه نقض می‌شود.

در تحولی دیگر، روسیه بار دیگر از جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواست تا با «اقدامات موزون» مسیر عادی سازی روابط از سر گیرند.  «ماریا زاخاروا »سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری گفت: «روسیه به طور مداوم به عادی سازی روابط ارمنستان و آذربایجان و  برای حل و فصل وضعیت اطراف مسیر "لاچین" کمک می‌کند.»

وی ادامه داد: «از شرکای خود در باکو و ایروان می‌خواهیم هر چه سریع‌تر کار مشترک هماهنگ را در هر یک از زمینه‌های عادی‌سازی روابط دوجانبه از سر بگیرند» (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول