اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افزایش مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها به کشورهای اروپایی

شبکه 12 رژیم صهیونیستی در گزارشی گفت روند مهاجرت معکوس ساکنان سرزمین اشغالی فلسطین به کشورهای اروپایی شدت یافته است.

افزایش مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها به کشورهای اروپایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) در گزارشی از تشدید مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از فلسطین اشغالی به کشورهای اروپایی به دلیل برنامه‌های کابینه بنیامین نتانیاهو خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری شهاب نیوز، در گزارش این شبکه عبری‌زبان آمده است که شبکه‌های اجتماعی صهیونیست‌ها پر از تبلیغ آژانس‌های مسافرتی و ارائه خدمات مسافرتی برای مهارجت به کشورهای اروپایی شده است، یا افرادی که می‌گویند در حال برنامه‌ریزی برای مهاجرت به اروپا به دلیل «بد شدن وضعیت در اسرائیل» و «افزایش خطر دیکتاتوری و نابودی دموکراسی» هستند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارش خود نوشت که یک سال بعد به مرور شهرک‌های یهودی‌نشین در کشورهای اروپایی و جوامعی که از اسرائیل مهاجرت کرده‌اند در این کشورها شکل می‌گیرد، به این معنا که آن‌ها می‌خواهند شرایطی متناسب با نیازهایشان در اروپا فراهم آورند و دور هم باشند.

در این گزارش آمده است: «مجموعه بزرگی نزدیک به هزار خانواده اکنون به مهاجرت فکر می‌‌کنند و در حال سؤال پرسیدن و جست‌وجو در خصوص امکان خرید خانه در اروپا هستند. بسیاری از کارگران ماهر حوزه تکنولوژی مهاجرت خواهند کرد و کدام کشور است که آن‌ها را به دلیل توانایی‌هایشان نپذیرد».

در این راستا شبکه المیادین نیز گزارش داد که بسیاری از صهیونیست‌ها از اتفاقاتی که در سرزمین‌ اشغالی روی می‌دهد نگران هستند و تعداد درخواست‌ها برای دریافت تابعیت دیگر کشورها از سوی صهیونیست‌ها افزایش داشته است. 

این هشدارها درخصوص وضعیت سرزمین‌های اشغالی در حالی افزایش می‌یابد که علی‌رغم اعتراضات گسترده شهرک‌نشینان طی هفت هفته اخیر به لایحه کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اصلاحات قضائی گسترده، کنست [پارلمان این رژیم] در اولین قرائت این لایحه را تصویب کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

«یائیر لاپید» یکی از سران احزاب اپوزیسیون در اراضی اشغالی و نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه گذشته، در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) درباره تجزیه این رژیم هشدار داد.

 لاپید در کنست تصریح کرد: «از هم‌اکنون تا نیم‌سال دیگر اسرائیل از درون تجزیه خواهد شد و جامعه‌ آن درگیر تنفر از یکدیگر خواهد بود».

از سوی دیگر نتایج یک نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی کاهش محبوبیت ائتلاف حاکم بر کابینه رژیم اشغالگر به رهبری «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیرِ متهم به فساد،  «انقلاب» در نگرش شهرک‌نشینان و تشدید شکاف داخلی بین اشغالگران را نشان می‌دهد.

روزنامه عبری‌ زبان «معاریو»، در گزارش امروز خود در این باره، که توسط «موشه کوهن»، تهیه و تدوین شده بود، نوشت: «بعد از رگبار قوانینی که در چارچوب اصلاحات قضایی در انتظار ماست، شاهد تغییر چشمگیری در روابط نیروهای سیاسی داخلی خواهیم بود».

به نوشته این روزنامه ۶۷درصد شهرک‌‌نشینان شرکت‌کننده در این نظرسنجی معتقدند که «شکاف اجتماعی اسرائیل بر سر اصلاحات قضایی گسترش خواهد یافت»؛ این امر باعث اعتراضات گسترده شهرک‌نشینان خواهد شد.

معاریو نوشت که وضعیت کنونی در رژیم صهیونیستی همان سناریویی است که سرویس‌های امنیتی این رژیم بارها در مورد آن هشدار داده و با بیم واهمه خود را برای آن آماده می‌کنند. سناریویی که به وقوع جنگ داخلی در میان اشغالگران کمک می‌کند.

پایان پیام/م/ ت 1295

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول