اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

طولانی‌شدن دادرسی‌‌ها در پی تاخیر در دریافت نظر کارشناسان دادگاه/ پرونده‌های قضایی الکترونیکی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه یکی از دلایل اطاله دادرسی تاخیر در ارائه نظرات کارشناسی است، گفت: به دنبال حذف کاغذ و روش سنتی در پرونده‌ها و استفاده از سیستم الکترونیکی هستیم تا ارجاع به کارشناس به صورت هوشمند و سیستمی انجام شود.

طولانی‌شدن دادرسی‌‌ها در پی تاخیر در دریافت نظر کارشناسان دادگاه/ پرونده‌های قضایی الکترونیکی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه با هیأت مدیره کارشناسان دادگستری زنجان اظهار کرد: اهمیت کار کارشناسان در حوزه دادرسی عادلانه بر کسی پوشیده نیست، اما باید تلاش شود درستکاری و استحکام در نظرات کارشناسی همواره موجود باشد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: در اظهار نظرهای کارشناسی دقت، سرعت و کیفیت مورد تاکید است، چرا که یکی از دلایل اطاله دادرسی تاخیر در ارائه نظرات کارشناسی است.

وی اظهار کرد: دغدغه اصلی مسئولان دستگاه قضا بحث اطاله دادرسی است، چون برخی پرونده‌های معوق موجود در دادگاهها به دلیل تاخیر در ارائه نظرات کارشناسی است که درخواست ما از کارشناسان این است که نسبت به اظهار نظر در موعد مقرر اقدام کنید تا پرونده ها معوق نشوند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد:ما به دنبال حذف کاغذ و روش سنتی در پرونده‌ها و استفاده از سیستم الکترونیکی هستیم تا ارجاعات به کارشناسان به صورت هوشمند و سیستمی انجام شود که از محاسن سیستم الکترونیکی ارجاع عادلانه پرونده به کارشناسان جهت کارشناسی است.

پایان پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول