اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

جاده‌سازی به بهای تخریب اراضی ملی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق در رابطه با اراضی ملی و موات این شهرستان گفت:‌ حدود هزار و ۲۰۰ متر از عرصه‌های ملی و طبیعی به صورت غیرقانونی برای جاده سازی تخریب شده است که از ادامه آن جلوگیری شد.

جاده‌سازی به بهای تخریب اراضی ملی

محبوبه معتمدنیا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق در حاشیه بازدید از منطقه سه چاهون این شهرستان و محدوده منابع طبیعی این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: حدود هزار و ۲۰۰ متر از عرصه‌های ملی و طبیعی به صورت غیرقانونی برای جاده سازی تخریب که از ادامه آن جلوگیری شد.

وی افزود: اراضی ملی و موات متعلق به دولت خواهد بود بنا براین جلوگیری از ساخت این جاده در این محدوده با دستور دادستان و مصوبه شورای تأمین شهرستان انجام شد.

معتمدنیا ساخت جاده در منطقه سه چاهون بافق را غیر قانونی دانست و با اشاره به این‌که هرگونه تخریب پیگرد قانونی دارد تاکید کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی بافق به طور مداوم از منطقه سرکشی منظم دارد و اجازه کوچکترین تعرض و تخریب در اراضی ملی این محدوده داده نمی شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق در رابطه با شناسایی اراضی ملی و موات تصریح کرد: آن دسته از اراضی مواتی که در خارج از منطقه شهری و داخل طراحی شهری به منابع طبیعی و راه وشهرسازی تعلق دارد اراضی ملی است وزمین هایی که نه در گذشته و نه حال مورد استفاده قرار نگرفته  اراضی موات محسوب می شود.

به گفته وی، زمین‌هایی که از گذشته فعالیت های کشاورزی، باغداری و ساخت بنا بر روی آن انجام شد باشد و اکنون نیز در تصرف اشخاص است اراضی دایر به شمار می آید.

معتمدنیا خاطرنشان کرد: حفاظت از جنگل‌ها و اراضی ملی و دیگر عرصه‌های طبیعی جزو اولویت‌های منابع طبیعی است و از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای منطقه خواست به‌ عنوان رابطان منابع طبیعی از وقوع جرم و تصرف اراضی دولتی جلوگیری کنند.

به گفته وی، منابع طبیعی (درخت ، درختچه و گیاهان مراتع)  در لطافت هوا، حفظ خاک و گردش آب در طبیعت تأثیر فراوان دارد و به علت قطع درختان طبیعی، طبیعت زیبا به شنزار تبدیل خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق، این شهرستان را کویری و اطراف آن را شنزار خواند و افزود: در موقع وزش باد، این شن ها به حرکت در می آیند و بسیاری از مزارع و خانه ها و مراتع را می پوشانند.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ راه‌ها، کشتزارها و روستاهای همجوار، لازم است در اطراف این مناطق و بر روی تپه های شنی، درخت کاری کنیم تا شن ها تثبیت و از پیشروی آن‌ها جلوگیری شود.

پایان پیام/ع       

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول