اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آنچه که در روز اول سفر وزیر ارتباطات به کرمانشاه گذشت

وزیر ارتباطات در سفر به استان کرمانشاه، چند طرح عمرانی و خدماتی شهرستان‌های غربی استان و همچنین پروژه های ارتباطی جدید این استان را رسما افتتاح کرد.

آنچه که در روز اول سفر وزیر ارتباطات به کرمانشاه گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه-پرستو چمنی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح روز گذشته به منظور افتتاح چندین طرح و پروژه با استقبال استاندار کرمانشاه، جمعی از نمایندگان و مدیران استان وارد کرمانشاه شد.

وی در بدو ورود به استان کرمانشاه به همراه محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه با حضور در گلزار شهدای مرکز استان با قرائت فاتحه و تقدیم گل، به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم استان ادای احترام کردند.

در روز اول سفر وزیر ارتباطات به شهرستان‌ها غربی استان کرمانشاه چند طرح عمرانی و خدماتی افتتاح شد. ابتدا با سفر به شهر خوش آب و هوای ریجاب؛ طرح گاز‌رسانی به شهر ریجاب و ۲۷ روستای شهرستان دالاهو با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید. برای بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع ۶۴۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

زارع‌پور در ادامه سفر دو روزه خود به استان کرمانشاه به شهرستان اسلام‌آباد غرب رفت و مجتمع دانش‌بنیان کاغذ خسروی(کارخانه کاغذ معدنی شهرستان اسلام‌آباد غرب) را افتتاح کرد.

کارخانه ‌کاغذ خسروی برای ۷۰ نفر شغل ایجاد کرده و ارزش سرمایه گذاری آن به نرخ روز حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است. این مجموعه دانش‌بنیان تولید کننده کاغذ سنگی پایه کربنات کلسیم از ۷۰ تا ۱۰۰۰ میکرون است.

کاغذ دیواری مخمل و پنج رنگ قابل شستشو، بسته‌بندی کاغذ تحریر در اندازه‌های مختلف و بند تحریر دفاتر تحریر و لوازم اداری از دیگر محصولات تولیدی مجموعه دانش‌بنیان کاغذ خسروی هستند.

کاغذ ۵ رنگ قابل شستشو و کاغذ دیواری مخمل برای اولین بار در کشور در این مجموعه تولید می‌شود.

این کارخانه، ۲۰ درصد کاغذ تحریر نیاز داخلی را  تامین می کند و با اجرای طرح توسعه مجموعه، این ظرفیت به ۴۰ درصد ارتقاء پیدا می‌کند.

ساخت این پروژه راهبردی با سرمایه بخش خصوصی از سال ۹۲ آغاز شده است و پس از مدت‌ها رکود در دولت سیزدهم سرعت گرفت و با مصوبه سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید‌.

*از احداث نخستین سایت نسل پنجم تا اتصال ۱۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات در ادامه، پروژه‌های ارتباطی جدید استان کرمانشاه با اعتباری بیش از ۱۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان احداث شده بود را رسما افتتاح کرد.

پروژه های افتتاح شده توسط وزیر ارتباطات شامل است از:

ایجاد پوشش تلفن همراه و اینترنت در ۱۰ روستای این استان، بازسازی و احداث اداره پست سرپل‌ذهاب و ازگله، راه‌اندازی باجه پست بانک ایران در روستاهای بابان یاور عزیزی، سیاه بید علیا، سه چک، شهرک صنعتی کرمانشاه،  نسار دیره، شهرک دیره و سراب شوهان، اجرای ۶۰کیلومتر فیبرنوری سطح استان، نصب و راه اندازی ۵ دستگاه کافوی نوری و ۱۰ دستگاه مینی کافو، راه‌اندازی تعداد ۱۰ سایت نسل چهارم در سطح شهر کرمانشاه (فاز۸)، نصب وراه اندازی تجهیزات WDM، راه‌اندازی ۲ سایت جدید، راه اندازی سایت نسل پنجم، راه اندازی ۲  سایت TD-LTE، ارتقاء ۲۷ سایت مخابراتی از فناوری ۳G به ۴G و نصب و راه اندازی ۲ سایت ۳G/LTE.

این پروژه‌ها در مجموع با اعتباری بیش از ۱۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط شرکت ملی پست، طرح توسعه ارتباطات روستایی، پست بانک، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل احداث شده است که روز گذشته توسط وزیر ارتباطات رسما مورد بهره برداری قرار گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بررسی شبکه ارتباطی روستاهای اطراف شهر کرمانشاه راهی روستای سیابان شد و در این روستا که به تازگی به شبکه ارتباطی متصل شده است، برای بهبود و پایداری شبکه دستوراتی را صادر کرد.

زارع‌پور در جمع خبرنگاران به بهره‌مندی همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کرمانشاه از اینترنت تا نیمه اول سال آینده خبر داد و گفت: در ۱۶ ماه گذشته بیش از ۳ هزار روستای کشور به اینترنت متصل شدند.

بنابه این گزارش، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۴۴ روستای جدید در استان کرمانشاه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند و ۱۲۸ روستای بالای ۲۰ خانوار باقیمانده نیز در شش ماه آینده متصل می‌شوند.

در ادامه؛ عصر روز گذشته جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، معاونان وزیر، معاونان استاندار و سایر اعضای شورای اداری در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

در ادامه؛ با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان کرمانشاه در مراسمی آغاز شد تا این استان یازدهمین استان کشور باشد که پروژه ملی ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در آن آغاز شده باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آیین افتتاح عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسب و کارها (FTTX) استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه امروز ارتباطات به جز لاینفک زندگی مردم تبدیل شده، گفت: بر همین اساس ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال این هستیم که بهترین ارتباطات را برای تسهیل زندگی برای مردم فراهم کنیم.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته در حوزه ارتباطات ثابت سرمایه‌گذاری مناسبی صورت نگرفته بود و همین امر باعث شده که وضعیت خوبی در ارتباطات ثابت نداشته باشیم. 

زارع‌پور با تاکید بر اینکه فیبر نوری زیر ساخت توسعه است، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، دولت سیزدهم طرح بزرگی را شروع کرده است و با اعتقاد به اینکه نسخه شفابخش حل مشکلات اینترنت در کشور رساندن فیبرنوری به منازل و کسب و کارها است، هدفگذاری کرده‌ایم که تا پایان دولت سیزدهم، ۸۰ درصد خانوارهای کشور یعنی حدود ۲۰ میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش فیبرنوری قرار بگیرند. 

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه کرمانشاه یازدهمین استانی است که عملیات اجرایی فیبرنوری در آن آغاز می شود، گفت: اعتقاد داریم که می شد این استان خیلی زودتر عملیات اجرایی احداث فیبرنوری را آغاز کند و از همین رو به شهرداران سراسر کشور توصیه می‌کنیم که دوره مذاکراتی خود با اپراتورها را برای راه اندازی فیبرنوری منازل و کسب و کارها کوتاه‌تر کنند. 

وی با بیان اینکه تا امروز ۲.۵ میلیون پوشش فیبر نوری در سراسر کشور ایجاد شده است، افزود: امیدوارم با همتی که امروز در سطح مدیران کرمانشاه مشاهده کردیم تا چهار ماه آینده شاهد کامل شدن پوشش فیبرنوری در شهر کرمانشاه باشیم و تا پایان دولت سیزدهم هم کل استان کرمانشاه تحت پوشش قرار گیرند.

گفتنی است، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات صبح امروز در روز دوم سفر خود بع استان کرمانشاه راهی شهرستان‌های شرقی استان شد و ابتدا به شهرستان سنقرو کلیایی سفر کرد. در بدو ورود به این شهرستان، به گلزار شهدای سنقرو کلیایی رفت و به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.

شرکت در شورای اداری و بازدید از روستای «امیر عمران» از دیگر برنامه‌های سفر وزیر ارتباطات به شهرستان سنقرو کلیایی است.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات ظهر امروز (جمعه، ۵ اسفند) نیز در ادامه سفر به شهرستان‌های شرقی استان به شهرستان کنگاور می‌رود و یک پست بزرگ برق را افتتاح خواهد کرد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول