اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بارگزاری و استفاده از داده‌های صحیح، در کنارهم باارزش است

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم احساس مسؤولیت برای بازگزاری داده‌ها در پایگاه‌ها گفت: حفظ امنیت و به‌کارگیری این اطلاعات در برنامه‌ریزی در کنار هم باارزش است.

بارگزاری و استفاده از داده‌های صحیح، در کنارهم باارزش است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تسهیل‌گری و کارگشایی را وظیفه دولت دانست و اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم در این حیطه ایجاد زیرساخت برای اطلس سرمایه‌گذاری است.‌ 

استاندار زنجان به درخواست برنامه مالی و زیرساختی از دستگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: از همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها برنامه حرکتی سال ‌آینده به لحاظ فنی، تکنولوژیک و زیرساختی اخذ شده است.

وی SDI را پایگاه اطلاعات با امکان مشخص شدن حریم و زمین‌های مختص به هر دستگاه‌ عنوان و تصریح کرد: دستگاه‌ها، متولی داده‌های خودشان هستند و این اطلاعات می‌گوید چه حریم و زمینی برای آن بخش است و چه نسبتی از این حرایم در زمین‌های ملی قرار دارد.

افشارچی با اشاره به اینکه SDI بستری را برای یافتن، ارزیابی و استفاده از داده‌های مکانی برای کاربران و تهیه‌کنندگان داده‌های مکانی در همه سطوح دولتی ایجاد می‌کند، اضافه کرد: این اطلاعات (دیتا) توسط خود دستگاه‌ها به‌روزرسانی می‌شود و باید تضمین‌کننده امنیت آن باشند.

استاندار زنجان با تاکید بر در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی در ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی ادامه داد: تهیه چنین پایگاهی در استان به عنوان پایلوت باید منجر به نتیجه شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها ملزم به استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده هستند، افزود: به طور مثال در تکمیل خطوط گازرسانی یا آب، سازمان‌ها می‌توانند داده‌های خود را در اختیار هم قرار دهند.

افشارچی با بیان اینکه این موفقیت زمانی به بار می‌نشیند که مورد استفاده باشد، تاکید کرد: زمانی که همه لایه‌های این پایگاه تکمیل نشود، کار ناتمام است بنابراین همه دستگاه‌ها به وارد کردن داده‌ها و اطلاعات خود اقدام کنند.

استاندار زنجان با تاکید بر روند سریع پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی در سطج جهان گفت: این موارد تکنیک‌های عجیب و غریبی نیستند و این تغییرات مهم در دنیا تنها به وسیله‌داده‌ها میسر می‌شود.

وی با اشاره به نگرانی برخی دستگاه‌ها در بارگزاری اطلاعات، ادامه داد: البته که باید احساس مسؤولیت کنیم از این رو باید اطلاعات درست را بارگزاری کرد چرا که حفظ امنیت‌ و به‌کارگیری آن در کنار هم بسیار باارزش است.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول