اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: در اوکراین با کل غرب برای بقا می‌جنگیم

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت مسکو وضعیت حول اوکراین را جنگی با کل غرب برای بقا می‌داند.

مسکو: در اوکراین با کل غرب برای بقا می‌جنگیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست ویژه اوکراین مجمع عمومی این نهاد بین‌المللی، خواستار پاسخگویی غرب درباره انفجار خطوط لوله نورد استریم شد. 

او همچنین پیش‌نویس قطعنامه غرب در مجمع عمومی درباره اوکراین را همچنان ضد روسی و غیرمفید خواند و افزود روسیه خواستار آن است که در صورت رد اصلاحات، قطعنامه سازمان ملل درباره اوکراین شکست بخورد. 

به گفته این دیپلمات ارشد روس، طرح‌های صلح کشورهای غربی و اوکراین اساساً شامل تسلیم روسیه است. نبنزیا گفت روسیه وضعیت حول اوکراین را جنگی با کل غرب برای بقا می‌داند و توضیح داد: کشورهای غربی سال‌هاست عمداً اوکراین را برای جنگ علیه روسیه آماده می‌کردند. 

به گزارش راشا تودی، وی تصریح کرد مذاکره برای حل‌وفصل بحران اوکراین نباید دیگر با کی‌یف انجام شود بلکه باید واشنگتن طرف مذاکره باشد و تصریح کرد مسکو آماده بررسی راه‌حل دیپلماتیک است. به گفته این مقام روس، اوکراینی‌هایی که وارد کشورهای غربی می‌شوند، در واقع به کارگران بی‌قدرت تبدیل می‌شوند و مورد استثمار قرار می‌گیرند. 

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پیش‌تر هم در مصاحبه با شبکه روسی راشاتودی به تلاش غرب برای حذف روسیه از نقشه جهانی اشاره کرد و گفت: روسیه را نمی‌توان از نقشه جهان حذف کرد و این کشور همواره بازیگر مهمی در عرصه جهانی و سیاست محسوب می‌شود.

نبنزیا در بخشی از گفت‌وگوی خود به جریان تسلیحات غرب به سوی اوکراین اشاره کرد و گفت: پول و تسلیحاتی که غرب در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، تنها به تنش‌ها و درگیری‌ها در اوکراین دامن می‌زند.

متحدان غربی اوکراین از ابتدای سال ۲۰۲۳ تلاش کرده‌اند موج ارسال تسلیحات برای کی‌یف را با ارسال تسلیحات سنگین جدید و بی‌سابقه‌ با این بهانه که روسیه قصد تجمیع و تدارک قوایش برای اجرای دور جدیدی از حملات سنگین در اوکراین را دارد، تشدید کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول