اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

بازگشت ۱۳ تعاونی مرزنشین به چرخه اقتصادی استان بوشهر

مدیرعامل تعاونی مرزنشینان استان بوشهر گفت: در یکسال گذشته از ۲۳ تعاونی مرزنشین غیرفعال استان ۱۳ تعاونی به چرخه فعالیت بازگشتند.

بازگشت ۱۳ تعاونی مرزنشین  به چرخه اقتصادی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالرشید حسینی مدیرعامل تعاونی مرزنشینان استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه در یکسال گذشته از ۲۳ تعاونی مرزنشین غیرفعال استان ۱۳ تعاونی به چرخه فعالیت بازگشته و براساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود با فعال کردن دو واحد دیگر این شمار تا پایان سال به ۱۵ واحد افزایش یاید، اظهار داشت: نتیجه تلاش‌های صورت گرفته ثبت نام بیش از ۹۰ درصد از جمعیت ۴۹۳ هزار نفری مشمول تعاونی‌های مرزنشین استان است و تنها ۱۰ درصد این جمعیت باقی مانده‌اند که هنوز به دلیل برخی کم لطفی‌های گذشته برای ثبت نام اقدامی نکرده‌اند.

مدیرعامل تعاونی مرزنشینان استان بوشهر ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تاکنون تعاونی‌های مرزنشین فعال در استان نسبت به توزیع یک‌هزار و ۸۰۰ تن برنج، ۴۰۰ تن روغن، ۲۱۰ تن شکر (۱۱۰ تن توزیع و مابقی در نوبت توزیع قرار دارد)، ۱۷ تن ادویه جات و ۲۱۰ تن چای در بین مردم اقدام کرده‌اند.

این مقام مسئول یادآور شد: تا پایان سال برای شب عید و ماه مبارک رمضان ۲هزار و ۴۰۰ تن برنج از سوی تعاونی‌های مرزنشین خریداری و تخلیه شده و تا قبل از ۱۵ اسفند یک‌هزار و ۴۰۰ تن آن در چرخه توزیع قرار گرفته و مابقی نیز تا نیمه فروردین توزیع و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی اعلام داشت: کالاهای توزیع شده از طریق تعاونی‌های مرزنشین ۳۰ درصد نسبت به قیمت بازار ارزان تر است به نحوی که به طور مثال یک کیسه ۱۰ کیلوگرمی برنج دشت زار که در زمان حاضر ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزار تومان است در تعاونی مرزنشین ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان و شکر نیز کیلویی ۱۵ تومان عرضه می شود این درحالی است که قیمت این کالا در بازار بین ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان است.

این مقام مذکور بیان کرد: تعاونی‌های مرزنشین در مقابل صادرات کالا می‌توانند واردات انجام دهند که در این راستا تاکنون به ارزش ۱۰ میلیون دلار کالا شامل انجیر، رطب، پشم، قالیچه، کشمش و گردو به کشورهای اوراسیا، آلمان، قطر، ترکیه و امارات متحده عربی صادر شده است.

پایان خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول