اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

کوتاه از مناطق پایتخت|از آغاز عملیات اجرایی زیرگذر تجریش تا بهره برداری از 2 پروژه در جنوب شرق پایتخت

مناطق 22گانه شهرداری تهران هر روز خدماتی را برای شهروندان ارائه می دهند که گزیده آنها اطلاع رسانی می شود.

کوتاه از مناطق پایتخت|از آغاز عملیات اجرایی زیرگذر تجریش  تا بهره برداری از 2 پروژه در جنوب شرق پایتخت

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، علیرضا اسفراینی نژاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک در خصوص مهمترین پروژه های حوزه حمل و نقل در این منطقه با بیان اینکه در سه فاز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پروژه هایی داریم، اظهار کرد: اهم پروژه های بلند مدت منطقه، تونل و زیر گذر خیابان تجریش است که تحول خوبی را در منطقه رقم می زند؛ این پروژه در مرحله طراحی های نهایی است. فازهای مطالعاتی آن به اتمام رسیده و مدل سازی ها انجام شده و در ابتدای سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی افزود: در محدوده تجریش با توجه به وضعیت زیارتی و سیاحتی و وجود بازار و بیمارستان تجریش، شرایطی به گونه ای است که میزان *سطح سرویس خیابان به E و F نزول پیدا کرده و لازم بود که تمهیدات ترافیکی و معابر جدید اندیشیده شود. به همین دلیل احداث تونل و زیرگذر خیابان تجریش در برنامه شهرداری در سال ۱۴۰۲ قرار گرفت.

اسفراینی نژاد با اشاره به اینکه تقویت پایانه ها را نیز در برنامه داریم، ادامه داد: یکی از پایانه هایی که در سال جاری در اختیار شهروندان قرار داشت پایانه شهید دستواره بود که با مساحت دو هزار و ۴۰۰ متر مربع مسقف سازی شد و در سال جدید پایانه یمن را نیز مسقف سازی و پایانه ارم را تکمیل می کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک اضافه کرد: علاوه بر این خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی منطقه بازنگری و با شرایط جدید تنظیم خواهد شد؛ در مورد مطالعات شبکه و تغییر جهات بالغ بر ۱۴ نقطه را بازنگری کردیم و با توجه به بافت متراکم منطقه تغییر جهت ها انجام شد و این مسیر را در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه خواهیم داد. به طوری که در کوتاه مدت نیز خط کشی معابر و نگهداشت فضاهای مربوط به حمل و نقل عمومی و ایستگاه ها را انجام خواهیم داد، ضمن اینکه پیش از این اولین ایستگاه هوشمند کشور را در میدان تجریش نصب کردیم و  ۱۹ عملیات اصلاح هندسی ویژه با رویکرد ایمن سازی را از ابتدای سال تاکنون داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مصوبات قرار خدمت در حوزه حمل و نقل و ترافیک، بحث تونل و زیرگذر خیابان شهرداری بود که توجه ویژه ای به آن خواهد شد. دو پروژه دیگر نیز در این رابطه در منطقه در دست بررسی است که امیدواریم بتوانیم اتصال بزرگراه شهید بابایی به بزرگراه ارتش را برای تسهیل در تردد داشته باشیم که از برنامه های آتی شهرداری است. 

* به گزارش شهر سطح سرویس که به اختصار (LOS) نامیده می شود یک معیار کیفی از احساس کاربران معابر اعم از رانندگان، راکبان، عابران و … نسبت به شرایط، راحتی و کیفیت عبور و مرور در معابر گوناگون می باشد. کاربران معابر بر اساس سرعت حرکت، زمان سفر، آزادی حرکات، تداخل با دیگر کاربران، راحتی و آسایش خود کیفیت معبر را مورد ارزیابی قرار می دهند. به این منظور در علم مهندسی ترافیک این ارزیابی کیفی به شش سطح سرویس از A تا F طبقه بندی می گردد. شاخص های عملکردی از قبیل سرعت، حجم و چگالی را می توان برای هر سطح سرویس محاسبه کرد.

بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در جنوب شرق پایتخت

عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: آئین بهره برداری از پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی به همراه مسیرهای دسترسی تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با بزرگراه شهید نجفی رستگار روز شنبه با حضور شهردار تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: بهره‌برداری از این پروژه‌ها تسهیلات ترافیکی مناسبی در پهنه جنوب شرق تهران ایجاد خواهد کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مجاورت بزرگراه شهید آوینی با حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و ارتباط آن با بزرگراه امام علی(ع) را زمینه ساز تقاضای ترافیکی قابل توجه در این معبر بزرگراهی به ویژه محدوده تقاطع خیابان سلمان فارسی دانست و یادآور شد: دوربرگردان‌های همسطح در این محدوده منجر به  تداخل جریان‌های عبوری و وقوع تصادفات خطرناک می شد.

شعبانی ادامه داد: بهره برداری از پل دوربرگردان بزرگراه شهید آوینی، ضمن ارتقای ایمنی تردد و روانسازی جریان ترافیک در این معبر بزرگراهی، تسهیل دسترسی به شهر ورامین و کاهش ۵.۲ کیلومتری طول سفرهای درون شهری را در پی خواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسیرهای دسترسی تقاطع بزرگراه امام علی(ع) و بزرگراه شهید نجفی رستگار نیز طی مراسم روز شنبه و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: بخش‌های مختلف این پروژه شامل بخشی از مسیر کندروی بزرگراه شهید رستگار به همراه ۲ مسیر پرتقاضای شمال به غرب و شرق به جنوب تقاطع می‌باشد.

وی با بیان اینکه اجرای این مسیرها توسط معاونت اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، سبب صرفه جویی ۳ میلیارد تومانی در هزینه‌های این پروژه شده است، گفت: کاهش ۱۷ کیلومتری طول سفرهای درون شهری از عمده ترین منافع بهره برداری از این پروژه است.

به گفته شعبانی؛ گشایش مسیرهای دسترسی تقاطع امام علی(ع)- شهید رستگار ضمن اتصال طولانی‌ترین بزرگراه شمالی -جنوبی شهر تهران به محور کمربندی شرقی-غربی پایتخت(بزرگراه آزادگان)، نقش موثری در هدایت و توزیع متناسب بار ترافیکی خواهد داشت.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول