اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش دما تا 8 درجه در برخی نقاط کشور/ باد شدید فردا در تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران روز آینده چهارم اسفند قسمتی ابری همراه با وزش باد و در بعدازظهر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود

کاهش دما تا 8 درجه در برخی نقاط کشور/ باد شدید فردا در تهران

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در اغلب نقاط کشور جوی آرام و پایدار داریم همچنین از بعدازظهر فردا تا شنبه ۶ اسفند، دریای خرز مواج است.

وی افزود: روز آینده در گیلان بارش باران داریم همچنین بارش پراکنده در برخی مناطق مازندران، آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی،‌اردبیل،‌ چهارمحال و بختیاری،‌ خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه پنجم اسفند در استان‌های ساحلی خزر برخی مناطق اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی، شرق و جنوب‌شرق کشور، شمال‌شرق کشور، دامنه‌های و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی بارش پراکنده داریم.

ضیائیان با بیان اینکه در سه روز آینده در برخی مناطق شمال‌شرق کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و اردبیل، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: ‌همچنین فردا پنجشنبه باد شدید در جنوب یزد، جنوب اصفهان، شمال فارس، شرق سیستان و بلوچستان و کرمان پیش‌بینی می‌شود و جمعه این شرایط را در شمال فارس، جنوب یزد، خراسان جنوبی و کرمان داریم و شنبه ۶ اسفند در نوار شرقی کشور باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز جمعه ۵ اسفند در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و روز شنبه ۶ اسفند در شمال‌ شرق کشور دما بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد، اما از شنبه در اردبیل و سواحل خزر و از یکشنبه در شمال‌شرق کشور دما افزایش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری همراه با وزش باد بعدازظهر باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۵ و ۳ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل و همدان با کمینه دمای ۴ درجه زیرصفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

* هشدار دریایی نارنجی سازمان هواشناسی

طبق اعلام سازمان هواشناسی از بعدازظهر پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۴ تا بعدازظهر شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۶، وزش باد حداکثر ۲۸ نات، افزایش ارتفاع امواج در سواحل تا ۲ متر و در فرا سواحل ۲ تا ۳ متر در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود، ‌در این راستا غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها‌ و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل، محتمل است که ‌توصیه می‌شود اجتناب از عملیات تفریحی، به‌ویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت و جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و دور از ساحل در دستور کار باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول