اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ارزآوری یک میلیارد و 465 میلیون دلاری گمرکات ایلام در سال جاری

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳ میلیون تن صادرات به ارزش ۱ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار از طریق گمرکات استان صورت گرفته است.

ارزآوری یک میلیارد و 465 میلیون دلاری گمرکات ایلام در سال جاری

روح الله غلامی مدیرکل گمرکات استان ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: گمرکات استان ایلام همچنان در مسیر ارزآوری، توسعه صادرات، توسعه اشتغال و تولید قرار گرفته است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳ میلیون تن صادرات به ارزش ۱ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار از طریق گمرکات استان ایلام صورت گرفته که از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۵۰ و ۴۶ درصد رشد نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات استان ادامه داد: سال گذشته ۱ میلیارد دلار صادرات ثبت شده که وزن آن ۲ میلیون ۲۷۰ هزار تن و ارزش ۱ میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار بوده است.

غلامی اضافه کرد: سال گذشته تناژ ترانزیت ۸۷ هزار تن بوده که امسال این رقم به ۱۳۸ هزار و ۴۰۰ تن رسیده و رشد ۵۸ درصدی داشته است.

وی در زمینه مبارزه با قاچاق گفت: در طول ۱۱ ماهه سالجاری ۶۵ پرونده به ارزش بیش از ۳۱۹ میلیارد ریال تشکیل شده که رشد ۱۰۳ درصدی در تعداد و رشد بیش از ۲۸۸۱ درصدی در ارزش بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اظهار داشت: در ۱۱ ماهه سال گذشته درآمد گمرک استان ۱۳۵ میلیارد ریال بوده که این رقم در سالجاری ۵۳۱ میلیارد ریال که افزایش ۲۹۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  پیش بینی شده تا پایان سال سطح صادرات از مرزهای استان به بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ارزش تقریبی ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برسد که در نوع خود کم نظیر است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول