اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کی‌یف از دریافت طرح صلح چین برای اوکراین خبر داد

وزیر خارجه اوکراین مدعی شد مدیر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب حاکم چین نکات کلیدی طرح صلح پکن را با طرف اوکراینی به اشتراک گذاشته است.

کی‌یف از دریافت طرح صلح چین برای اوکراین خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین در کنفرانس خبری مشترک با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در بروکسل مدعی شد وانگ یی  مدیر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب حاکم چین نکات کلیدی طرح صلح جمهوری خلق چین را با طرف اوکراینی به اشتراک گذاشته است. 

به گزارش شبکه راشا تودی، وزیر خارجه اوکراین ضمن اعلام این موضوع، گفت کی‌یف قصد دارد طرح پکن را مطالعه و نتیجه‌گیری کند. 

او در اظهارت خود همچنین گفت که «صادقانه بگویم، هیچکس انتظار نداشت این جنگ تا این حد به درازا بکشد، اکنون می‌دانیم که تولید تسلیحات باید افزایش یابد». 

کولبا همچنین گفت به دلیل پمپاژ مقادیر زیاد اسلحه و مهمات به اوکراین از سوی کشورهای غربی، «میلیون‌ها» مسئله لجستیکی وجود دارد. 

روزنامه روسی «کامرسانت» دوشنبه (۲۰ فوریه) گزارش داد که «وانگ یی» مدیر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب حاکم چین بعد از حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ وارد مسکو شد.

گزارش شده بود وانگ که پیش از این سمت وزارت خارجه چین را برعهده داشت، احتمالا برای گفت‌وگو درباره طرح صلح احتمالی در اوکراین و تقویت نقش پکن در یافتن راهکاری برای پایان دادن به این جنگ به مسکو رفته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، او طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ، ضمن مقصر دانستن آمریکا در نقض استانداردهای بین‌المللی با رفتاری هیجانی و عصبی، خواستار گفت‌وگو و تفکر خونسردانه کشورهای اروپایی برای پایان جنگ اوکراین شد.

به‌رغم تلاش‌های دولت چین برای میانجی‌گری در جنگ اوکراین، مقام‌های غربی در روزهای اخیر با جوسازی درباره احتمال حمایت چین از روسیه در جنگ، ابراز نگرانی کرده و درباره عواقب آن و کمک پکن به مسکو برای دور زدن تحریم‌های روسیه هشدار داده‌اند. 

پایان پیام/

مصطفی خوش‌چشم

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول