اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تعامل استان‌ها با برخی مناطق روسیه/ صادرات 30 میلیون دلاری استان مرکزی به روسیه

دستیار رئیس کل سازمان توسعه تجارت در امور تجارت با روسیه گفت: به دنبال افزایش تعامل استان‌های مختلف کشور با برخی مناطق روسیه هستیم.

تعامل استان‌ها با برخی مناطق روسیه/ صادرات 30 میلیون دلاری استان مرکزی به روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مهدی کلانتری  ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی اظهار کرد: طبق رایزنی‌هایی که با وزارت کشور صورت گرفته، مشخصات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌های مختلف کشور شناسایی شده تا بتوان با توجه به این ظرفیت‌ها ارتباط بین استان‌های مختلف کشور با برخی مناطق روسیه را فراهم کرد.

وی تصریح کرد:هم اکنون استان اصفهان با استان سن‌پترزبوگ روسیه در تعامل است که تلاش می‌شود استان مرکزی نیز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خوبی که در حوزه صنعت دارد به عنوان دومین استان برقرار کننده این تعامل  با استان سوردلوفسک روسیه باشد که پیشنهادات آن مطرح و در دست بررسی است.

دستیار رئیس کل سازمان توسعه تجارت در امور تجارت با روسیه از برگزاری رویداد اینوپروم در استان اسوردلوفسک روسیه با محوریت نوآوری در صنعت خبر داد و افزود:  با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی، ارتباط این استان با استان اسوردلوفسک می‌تواند دستاوردهای خوبی برای استان و کشور به همراه داشته باشد.

 کلانتری هرمزی اظهار کرد: تشکیل یک هیئت رسمی، یک هیئت تجاری و  با مشارکت شرکت‌های صنعتی به صورت یک پاویون از استان مرکزی و به نام جمهوری اسلامی ایران ایده خوبی برای بهره‌گیری درست و مناسب از این فرصت است.

آمادگی استان برای تسهیل حضور صنایع در رویداد اینوپروم روسیه

استاندار مرکزی نیز از آمادگی مجموعه مدیریتی استان برای تسهیل حضور صنایع استان مرکزی در رویداد اینوپروم روسیه خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را در مجموعه استان برای این مهم به کار خواهیم بست.

فرزاد مخلص الائمه افزود: باید نتیجه بخش بودن هرچه بیشتر و بهتر این حضور باید اطلاع رسانی دقیق از آن صورت گیرد تا تمام صنایع به ویژه خدمات مهندسی و فنی از آن گاه شوند.

کاهش صادرات و افزایش واردات

 رئیس اتاق بازرگانی اراک در این نشست با اشاره به کاهش صادرات امسال گفت: در 10 ماهه گذشته میزان صادرات نسبت به مدت مشابه قبل 12 درصد از نظر وزن کاهش داشته است که باید دلایل آن واکاوی شود.

ناصر بیکی بیان کرد: کاهش صادرات در شرایطی رقم خورده که میزان واردات از نظر ارزش 32 درصد و از نظر وزن 31 درصد رشد داشته است.

وی با ابراز نگرانی از منفی شدن تراز تجاری افزود: لزوم توسعه صادرات به فدراسیون روسیه که از نظر وسعت 10 برابر کشور ایران است نیازمند برنامه ریزی دقیق و اصولی است.

 صادرات 30 میلیون دلاری استان مرکزی به روسیه

جعفر اصغری، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت معدن و تجارت استان مرکزی نیز میزان صادرات غیرنفتی استان را 893 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: میزان صادرات غیرنفتی استان از نظر وزن یک هزار و 327 هزار تن  بوده که شامل هیدروکربن‌ها، پلی‌اتیلن، الیاف سنتتیک، رنگ پودری، روی و... بوده است.

وی از صادرات محصولات استان به 80 کشور جهان خبر داد و اظهار کرد: صادرات استان نیز در این مدت  60 میلیون دلار بوده که 30 میلیون دلار  به کشور روسیه بوده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول