اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند

پنجمین همایش بین‌المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند با هدف ارتقای صنعت پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند در ایران از 3 تا 5 اسفندماه برگزار می‌گردد.

برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، «پنجمین همایش بین‌المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند» با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری 3 تا 5 اسفندماه 1401 برگزار می‌شود.

انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند با همکاری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نظر دارد در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی با هدف ارتقای کمی و کیفی این دانش و تبادل علمی بین متخصصین حوزه‌های مربوطه در سطح ملی و فراملی، پنجمین همایش بین‌المللی پروبیوتیک و غذا‌های فراسودمند را با شعار «میکروبیوم تا پروبیوتیک» را برگزار کند.

این همایش در محورهای مختلفی همچون «تاثیر پروبیوتیک و میکروبیوتا بر حفظ وضعیت سلامت انسان»، «جنبه‌های فیزیولوژیکی و متابولیکی پروبیوتیک و میکروبیوتا در بدن انسان»، «پروبیوتیک، میکروبیوتا و بیماری‌های عفونی»، «پروبیوتیک، میکروبیوتا و اختلالات و ناهنجاری‌های قلبی و عروقی»، «پروبیوتیک، میکروبیوتا و اختلالات و ناهنجاری‌های مغز و اعصاب»، «پروبیوتیک، میکروبیوتا و اختلالات و ناهنجاری‌های غدد درون‌ریز»، «پروبیوتیک، میکروبیوتا و اختلالات و ناهنجاری‌های نوزادان» و غیره برگزار خواهد شد.

امروزه نه تنها پروبیوتیک‌ها در تغذیه انواع دام، طیور و آبزیان، بلکه به عنوان افزودنی و غنی‌ساز در موادغذایی عمل‌آوری و فرآوری شده برای تقویت، افزایش ماندگاری مواد مغذی در بدن ازجمله چربی، ازت،کلسیم و فسفر و... تحریک اشتها، سنتز پروتین‌ها و ارتقای سلامت  مصرف‌کنندگان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین توسعه این صنعت در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

این کنگره نیز با هدف ارتقای صنعت پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند در ایران با حضور جمعی از متخصصان، اساتید و فعالان این حوزه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه کنگره مراجعه کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول