اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آئین نکوداشت «قادر طهماسبی» برگزار شد

آئین نکوداشت قادر طهماسبی (فرید)، شاعر انقلابی با حضور مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از شاعران در کتابخانه قادر طهماسبی برگزار شد.

آئین نکوداشت «قادر طهماسبی» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، آئین نکوداشت قادر طهماسبی، شاعر انقلابی با حضور مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از شاعران در کتابخانه قادر طهماسبی امروز ظهر برگزار شد.

علیرضا زندوکیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در ابتدای آئین نکوداشت قادر طهماسبی با بیان اینکه ارزش فرید شعر انقلاب برگزاری آئین باشکوه‌تری است اظهار کرد: نام‌گذاری کتابخانه عمومی قادر طهماسبی در دهه فجر به پیشنهاد دبیرکل انجام شد و مراسم امروز در این مکان برای آشنایی اهالی شعر و ادبیات با این کتابخانه برگزار شد.

وی افزود: شاید در همه ادیان پیام‌ها به این شکل به مردم داده می‌شده اما بعد از رسالت حضرت محمد(ص) این امر که دین را با گفتمان به انسان‌ها بیاموزیم جدی‌تر القا شد.

 

غزل «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» راهگشای شاعران شد

مصطفی محدثی خراسانی نیز در ادامه این نشست با خواندن شعر «سراپا اگر زرد و پژمرده‌ایم» قیصر امین‌پور، اظهار کرد: با استاد فرید ۳۵ سال پیش در جلسات حوزه هنری آشنا شدم و همیشه وقتی او را می‌بینیم این شعر قیصر امین‌پور برایم تداعی می‌شود.

وی با اشاره به غزل «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود»، افزود: یکی از اشعاری که برای شاعران راه‌گشا همین شعر است چرا که نگاه ما را به حماسه حسینی و شعر آئینی متحول کرد و با این شعر ذهن جامعه از بیان چرایی به چگونگی توصیف عاشورا رسید.

این شاعر بیان کرد: مثنوی شکوهمند «مرا اسب سپیدی بود روزی» قادر طهماسبی یکی از شعرهای رسوب‌شده در جان مردم در حوزه دفاع مقدس می‌باشد و این فقط یک نمونه است. اگر بخواهیم تمام آثار تاثیرگذار ایشان در حوزه مفاهیم و معانی شعر انقلاب اسلامی را بررسی کنیم نیازمند کتاب‌ها و مقاله‌های بسیاری هستیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول