اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افشای جزئیاتی از درخواست اوکراین برای دریافت مهمات خوشه‌ای

خبرگزاری آلمان جزئیاتی درباره نخستین درخواست اوکراین در سال 2022 از آمریکا برای دریافت مهمات ممنوعه خوشه‌ای و فسفری نوشت.

افشای جزئیاتی از درخواست اوکراین برای دریافت مهمات خوشه‌ای

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری آلمان (دی.پی.ای) گزارش داد، اوکراین در سال ۲۰۲۲ نخستین بار برای طرح درخواست دریافت بمب های خوشه‌ای به سراغ آمریکا رفته اما آمریکا و دیگر حامیان غربی اوکراین تصمیمی در خصوص عمل به این درخواست کی‌یف نگرفته‌اند.

خبرگزاری آلمان به نقل از نمایندگان چند کشور ائتلاف ناتو نوشت، اوکراین، نخستین بار در سال گذشته میلادی به آمریکا برای دریافت مهمات ممنوعه خوشه‌ای فسفری درخواست داد.

این خبرگزاری نوشته است، به رغم اینکه مقام‌های واشنگتن این مساله را مورد بحث قرار دادند اما هنوز تصمیمی برای برآورده کردن این درخواست کی‌یف نگرفته‌اند. در کشورهایی نظیر آلمان که معاهده ممنوعیت استفاده از مهمات خوشه‌ای را امضا کرده، تردید‌هایی جدی درباره یک چنین اقدامی وجود دارد. آن طور که خبرگزاری آلمان نوشته است، به همین دلیل دولت برلین نمی‌خواهد به استونی اجازه ارسال مهمات خوشه‌ای تولیدی آلمان به اوکراین را بدهد.

بر اساس این گزارش، یک نماینده وزارت اقتصاد آلمان به این خبرگزاری گفت: «هر درخواست مربوط به صادرات مجدد مهمات خوشه‌ای طبق الزامات کنوانسیون منع مهمات خوشه‌ای و پاراگراف 18a قانون کنترل تسلیحات ارتش ارزیابی خواهد شد. این شامل ممنوعیت استفاده، تولید،‌ توسعه، کسب، ذخیره‌سازی و انتقال مهمات خوشه‌ای می‌شود.»

روز جمعه «آلکساندر کوبراکوف»،‌ معاون امور بازسازی نخست وزیر اوکراین و وزیر توسعه زیرساخت این کشور در کنفرانس امنیتی مونیخ تقاضا کرد، کشورهای غربی بمب‌های خوشه‌ای و مهمات فسفری به کی‌یف بدهند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آلمان، این مقام آلمانی گفت: «چرا ما نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم؟ این خاک کشور ما است.»

کشورهای غربی که تا چندی پیش بر سر مساله ارسال تانک برای اوکراین و مخالفت اولیه آلمان با دادن تانک‌های «لئوپارد 2» به کی‌یف دچار مناقشه شده بودند همچنین در روزهای اخیر در گام بعدی تلاش برای تشدید درگیری در اوکراین موضوع دادن جنگنده به کی‌یف را پیش کشیده‌اند.

روز شنبه گزارش شد، گروهی متشکل از پنج نماینده جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا در نامه‌ای از «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا درخواست کردند تا جنگنده‌های اف-16 را برای نبرد با روسیه به اوکراین ارسال کند.

علی‌رغم هشدارهای مکرر روسیه به کشورهای غربی درباره تداوم کمک‌های نظامی و ارسال تجهیزات جنگی پیشرفته به اوکراین، پاریس نیز اخیراً از احتمال ارائه جنگنده به کی‌یف خبر داد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول