اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

اردو‌های راهیان نور دریایی در یادمان شهدای والفجر هشت آغاز شد

اردو‌های راهیان نور دریایی در یادمان شهدای والفجر هشت(اروند) از امروز با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه آغاز شد.

اردو‌های راهیان نور دریایی در یادمان شهدای والفجر هشت آغاز شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، اردوهای راهیان نور دریایی از امروز اول اسفندماه در یادمان والفجر هشت (اروند) با حضور حجت‌الاسلام عبدالحمید رئیسی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه، زائران و مجاوران مهد شهدای کربلای ایران آغاز شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه با تشکر از فرمانده نیروی دریایی سپاه و منطقه سوم ندسا که به رونق و توسعه کمی و کیفی یادمان شهدای والفجر هشت، توجه و اهتمام ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: هر کس با شهدا رفیق شود و ارتباط معنوی بگیرد سراسر وجود او مملو از نور ایمان می‌شود پاک، زلال و صاف می‌شود و آرامش می‌یابد، هر کس یک قدم برای شهدا بردارد شهدا برای او ۱۰ قدم و بلکه بیشتر برای او برمی‌دارند، شهید یعنی کسی که همیشه گواه می‌دهد و همیشه شاهد است.

وی افزود: بنابراین، کسی که همیشه گواه می‌دهد باید همیشه بیننده باشد و ببیند، کسی که همیشه بیننده است باید همیشه زنده باشد و این همان نکته ویژه‌ای است که در آیه ۱۵۴ سوره بقره به آن اشاره شده است: «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَٰکِنْ لَا تَشْعُرُونَ»، در اینجا خداوند تبارک و تعالی به صراحت به ما تذکر می‌دهد که شهدا همیشه زنده اند و بر اعمال ما نظاره‌گر هستند و همین باور است که می‌تواند مسیر زندگی ما را به درستی هدایت و تعیین کند و در عملکردها و فعالیت‌های روزمره ما نقش سازنده و مؤثری داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: شهدا به این دلیل که اهل اخلاص، صدق، معرفت و محبت هستند، این کشش و جاذبه اردو‌های راهیان نور هم از سوی آن‌هاست که ما را می‌خوانند، دعوت می‌کنند، امروز ما می‌بینیم هر سال نسبت به دوره قبل در مسیر و قدمگاه‌های شهدا جمعیت مشتاق بیشتری حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: آشنایی با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، آشنایی نسل جوان با بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی که سرگذشت‌های ثانیه به ثانیه دفاع مقدس و تمام لحظات رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در مقابله با دشمن، بسیار خواندنی و معرفتی است و این‌ها در سایه همین سفرهای نورانی راهیان نور مشهود و ملموس است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: انتقال ارزش‌های والای دفاع مقدس و آموزه‌های فرهنگی تربیتی آن به نسل جوان، آشنایی سمعی بصری به صورت میدانی برای آینده‌سازان و پیشگامان گام دوم انقلاب با مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، تاریخچه جنگ و اهداف، پیامدها و آموزه‌های دفاع مقدس، باید با استفاده از هنر و رسانه انقلابی ترویج و توسعه یابد.

حجت‌الاسلام رئیسی یادآور شد: زیارتگاه‌های راهیان نور و مشهد شهدای مظلوم کربلای ایران، موزه بزرگ حماسه‌سازی شیرمردان و شیر زنان این کهن سرزمین سرافراز و نماد مقاومت، پایداری و استواری ملت قهرمان آن برای پاسداری و دفاع از میهن، نظام اسلامی، ایمان و آرمان‌های والای انسانی است که باید به خوبی از آن حافظت و صیانت شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول